اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختراع استفاده از فرآیندهای غشایی در تصفیه آب به ثبت رسید

اختراع استفاده از فرآیندهای غشایی در تصفیه آب با آلاینده‌های معدنی به همت محققان سمنانی به ثبت رسید.

اختراع استفاده از فرآیندهای غشایی در تصفیه آب به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، داود معروفی مسؤول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار کرد: سامانه غشای کامپوزیتی سیلیکاتی در ترکیب با فرآیند الکتروشیمیایی برای جداسازی یون‌های فلزی مانند مس از آب به همت محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

وی گفت: این اختراع به همت محمدنادر لطف‌اللهی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، دانشگاه سمنان و بیتا چاقمی‌ابیازنی دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 98918 به ثبت رسید.

لطف‌اللهی، مخترع هم با اشاره به محدودیت منابع آبی و کمبود آن در بخش کشاورزی و آشامیدنی گفت: در این میان، تصفیه آب از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تمرکز این اختراع روی آلاینده‌های معدنی شامل یون‌های فلزات سنگین در آب است.

وی با بیان اینکه روش‌های متداولی برای حذف فلزات سنگین از آب مانند ته‌نشینی، تبادل یونی، فناوری غشایی، انعقاد و لخته سازی، تصفیه الکتروشیمیایی و جذب سطحی وجود دارد، افزود: با وجود همه این روش‌ها، فرآیندهای غشایی به دلیل تنوع، برای تصفیه آب بسیار مناسب‌تر هستند؛ به طوری که می‌توانند تقریباً تمام آلاینده‌ها را از آب جدا کنند و یکی از موارد مورد توجه در حفظ محیط‌زیست و تهیه آب آشامیدنی باشند.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول