اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنان زنجانی از مادران توانمند تا مدیران موفق

جلسه گفتگوی مشترک با زنان مدیر، کارآفرین و فعال اقتصادی با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور برگزار شد.

زنان زنجانی از مادران توانمند تا مدیران موفق

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه گفتگوی مشترک با زنان مدیر، کارآفرین و فعال اقتصادی ظهر امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار و نمایی از وضعیت بانوان در زنجان در این جلسه ارائه شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه بانوان در استان اظهار کرد: کارآفرینی، توجه به توسعه سلامت و تندرستی از جمله عوامل افزایش جایگاه بانوان در استان زنجان است.

ماهرخ بلوری با بیان اینکه نیم میلیون از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: شناخت نیاز و رسیدگی به نیازهای این قشر می‌تواند موجب افزایش فعالیت بانوان در جامعه شود.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد دانش‌آموختگان استان زنجان را بانوان تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ۲۴ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز در استان زنجان از بانوان هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان  با اشاره به اعتقاد و باور استاندار زنجان نسبت به توان بانوان گفت: این اقدام موجب شده بانوان بیشتری در سمت‌های اجرایی استان منصوب شوند.

 

*توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر روش‌های نوین در استان زنجان 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر روش‌های نوین در استان زنجان در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح در ۲۴ استان با تعامل وزارت تعاون، کار و امور رفاه اجتماعی، امور بانوان و خانواده و دانشگاه جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

کامران جعفری با اشاره به شناسایی و پایش، آموزش و مشاوره و ورود به بازار کار زنان در طول اجرای این طرح عنوان کرد: اهداف این طرح خوداشتغالی زنان و پیشگیری از ورود زنان به چرخه حمایتی و استفاده از ظرفیت بانوان در جامعه و ... است.

وی با بیان اینکه 290 نفر برای اجرای طرح معرفی شدند، بیان کرد: از این تعداد 81 نفر پایش شدند که در فاز نخست 42 نفر در این فاز آموزش دیده‌اند.

جعفری خاطر نشان کرد: آموزش‌ها در چهار رسته شغلی قالی‌بافی، فیروزه‌کوبی روی مس، قلم‌زنی روی مس و تولید ارائه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: فاز دوم اجرای این طرح نیز آماده اجرا است.

استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه نقشه راه عملی در حوزه اقتصاد‌ صنعت، معدن، تجارت، سیاسی و  امنیتی در استان زنجان ترسیم شده است است، گفت: حذف پروژه‌های اضافه نیز از دیگر اقداماتی که در این حوزه انجام شده است.

*نقشه راه امور اجتماعی زنجان ترسیم شده است

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی نقشه راه عملیاتی ترسیم شده است، عنوان کرد: تلاش شده هیچ دستگاهی کار موازی سایر دستگاه‌ها را انجام ندهد.

وی با بیان اینکه منظومه روستایی در زنجان تهیه شده است، گفت: تلاش برای توزیع عادلانه هزینه‌ها در کشور هدف اصلی این منظومه است.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: منظومه روستایی به زودی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره روستا در زنجان به مدت ۲۵ روز عنوان کرد: هفته فرهنگی نیز در این ایام برگزار و توانایی‌های استان معرفی شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان کمتر از ۲۵۰ معتاد متجاهردارد، گفت: پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از پنج آسیب‌ اجتماعی در زنجان به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه آموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج در حال انجام است، عنوان کرد: مقرر شده پیشگیری از طلاق نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح‌‌های مختلف در شهرستان ایجرود به دلیل توسعه نیافتگی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: امید است برنامه‌های ویژه آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برگزار شود.

حقیقی با اشاره به اینکه مدیر شدن نباید تنها هدف بانوان باشد بلکه مادر توانمند بودن نیز ارزشمند است، عنوان کرد‌: از زمان ورود بنده به زنجان انتصاب مدیران خانم در دستگاه‌های مختلف مورد تاکید بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان قریب به 70 بانو به عنوان رئیس گروه و رئیس اداره شهرستان و ... منصوب شدند، گفت: بنده هر کاری را مطالبه کنم از خود آغاز می‌کنم.

 وی با اشاره به انتصاب یک معاون استاندار از بانوان بیان کرد: چهار مدیر نیز از بانوان منصوب شده و حکم مدیر کل دیگری نیز در حال دریافت است و پنج معاون مدیر کل نیز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول