اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

همه آنچه بر ماهواره پیام گذشت

مدیر کنترل سیستم پروژه ماهواره پیام امیرکبیر اطلاعات و تاریخچه این ماهواره را تشریح کرد.

همه آنچه بر ماهواره پیام گذشت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌ دانشگاهی خبرگزاری فارس، وفا صدقی مدیر کنترل سیستم پروژه ماهواره پیام امیرکبیر در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: از سال ۸۶ ساخت مدل پروازی ماهواره را شروع کردیم و پس از سال‌ها توانستیم مدل پروازی را ارائه کنیم اما مشکل از جایی شروع شد که ما این ماهواره پروازی را برای پرتابگرهای خارجی آماده کردیم.
وی ادامه داد: ناامید نشدیم و در همین دوران با همکاری پژوهشکده زیرسیستم‌های ماهواره ناهید ۱ را بررسی کردیم و کسانی به ما می‌گفتند که پس از پایان مدل مهندسی، پروژه را به اتمام برسانید و به همین دلیل تیم ۶۲ نفره ما کاهش یافت و‌ تعداد هم تیمی‌های من به انگشتان دست رسید.
صدقی گفت: تا اینکه پرتابگر سیمرغ به بلوغ رسید و ما براساس آن الزامات را طراحی کردیم و‌ بر اساس آن توانستیم در سال ۹۷ مدل پروازی را آماده کنیم.
وی گفت: بالاخره ماهواره پیام برای پرواز آماده شد و در سایت پرتاب نیز تجربه‌های خوبی داشتیم و‌ توانستیم ماهواره را کپسوله کنیم و داخل فیرینگ قرار دهیم.
صدقی گفت: بامداد ۲۵ دی ماه همه چیز برای پرتاب آماده بود و وقتی شنیدیم ماهواره پیام در حال سقوط است ناراحت شدیم ولی این ماهواره برد توان الکتریکی، برد جی پی اسش روشن شد و داده هایی را به زمین ارسال کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما از تجربه ماهواره پیام، پیام‌های زیادی را برای حوزه فضایی داریم و تیمی هستیم که می‌توانیم پیشرو فناوری باشیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول