اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست بازرگانی کشورهای ترک زبان در «تاشکند» برگزار شد+تصاویر

نخستین نشست بازرگانی شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان در شهر «تاشکند» برگزار شد.

نشست بازرگانی کشورهای ترک زبان در «تاشکند» برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نخستین نشست بازرگانی شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان در شهر «تاشکند» برگزار شد.

در این نشست «بگداد امری‌اف» دبیر کل شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان، «جمشید قوچقاراف» معاون نخست وزیر، وزیر دارایی ازبکستان، «مصطفی ریفات حیصارچیکلی اوغلو» رئیس اتحادیه‌ اتاق‌های بازرگانی و بورس کالای ترکیه، مقامات و بازرگانان کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

در این نشست حدود 500 تاجر کشورهای ترک زبان و از طرف ازبکستان بیش از 200 نماینده وزارتخانه‌ها و ادارات، اتحادیه‌ها و کارآفرینان این جمهوری حضور پیدا کردند.

دبیر کل شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه این نشست بر اصلاحات ازبکستان در زمینه‌های ساختار دولتی و اجتماعی، آزادسازی اقتصاد، بهبود محیط بازرگانی و فضای سرمایه گذاری تاکید کرد.  

بگداد امری‌اف افزود: شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان از پتانسیل بالایی برخوردار است و به گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بازرگانی، سرمایه گذاری، نوآوری، حمل و نقلی و گردشگری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عضویت ازبکستان در شورای همکاری‌های کشورهای ترک زبان برای ایجاد شرایط مناسب به تجارت و سرمایه گذاری‌ها، تسهیل تشریفات گمرکی و ترانزیتی و عملیات مالی و بانکی کمک خواهد کرد.

بگداد امری‌اف عضویت ازبکستان را در این سازمان یک رویداد تاریخی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که این امر به فعالیت شورا جهش تازه‌ای دهد و همکاری‌های متقابل را بین کشورهای ترک زبان تشدید کند.

شرکت کنندگان دیگر نیز در این نشست سخنرانی و خواستار گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و افزایش مبادلات بازرگانی بین کشورهای ترک زبان شدند.

شورای همکاری کشورهای ترک زبان یک سازمان بین المللی است و کشورهای ترک را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان می‌باشد.

این شورا در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است.

هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه عضو این سازمان هستند.

دبیرخانه این سازمان در «استانبول» واقع است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول