اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«قصه نیم روز قیامت» به صحنه می‌آید/اجرای نمایش‌هایی در مرکز تئاتر کانون

نمایش «قصه نیم روز قیامت» به کارگردانی مهراب رستمی از پانزدهم مهر ماه به صحنه پردیس تئاتر تهران می‌رود.

«قصه نیم روز قیامت» به صحنه می‌آید/اجرای نمایش‌هایی در مرکز تئاتر کانون

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «قصه نیم روز قیامت» به نویسندگی نگار قاسمی و مهراب رستمی و کارگردانی مهراب رستمی از 15 مهر ماه در تماشاخانه استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران هر شب ساعت 18:30 در روی صحنه می‌رود.

این نمایش ظلم‌ها و مصائبی که از قرن‌ها پیش تا به امروز به زنان و کودکان شده به موازات روایت اتفاق‌های خرابه شام روایت می کند.

در نمایش «قصه نیم روز قیامت» بازیگرانی چون امیر مسعود ربیعی، عاطفه حق شناس، محمد جوادی، بهنام سیروسی، مریم منوچهری، علی اصغر لطفی، ستایش طباخی، باران طباخی، النا میرزایی، ایلیا ربیعی، محمدمهدی خانی، نیوشا شیرعلی، سایلین زرندی، امیرحسین جاویدی، ساینا مولایی، یسنا سورانی و ساجده لطفی ایفای نقش می کنند. همچنین نگار قاسمی و مهناز طاهری به عنوان دستیار کارگردان، نسیم حاجی ساربانی در مقام طراح لباس و گریم و امیرمسعود ربیعی آهنگساز این نمایش هستند.

نمایش «قصه نیم روز قیامت» به کارگردانی «مهراب رستمی» تا 26 مهرماه روی صحنه است و هر روز ساعت 30/18 در تماشاخانه استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد داشت. 

*بازیگران «سگدو» معرفی شدند

نمایش «سگدو» با قطعی شدن حضور مرتضی آقا حسینی، سروش طاهری و محمدرضا صولتی بعد از توافق، تمرینات خود را آغاز کردند.

«سگدو» عنوان نمایشی به نویسندگی محمد چرم شیر وکارگردانی عباس غفاری قرار است به زودی در مجموعه تئاتر شهر به صحنه رود. این نمایش روایت‌گر کابوس‌های دختری است که می‌خواهد به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کند.

*فهرست بازیگر و عوامل اجرایی نمایش «اُسلو» اعلام شد

فهرست کامل بازیگران و عوامل اجرایی نمایش «اُسلو» به کارگردانی یوسف باپیری از تولیدات جدید گروه تئاتر «تازه» اعلام شد.

نمایشنامه «اُسلو» به قلم جی.تی.راجرز نوشته شده و محمد منعم ترجمه را برعهده داشته است. راجرز در این متن پیمان چالش‌برانگیز صلح میان فلسطین و اسرائیل در سال 93 میلادی را دستمانه قرار داده اما باپیری و گروه تئاتر «تازه» در این اجرا رویکردی متفاوت از زاویه نگاه نویسنده آمریکایی در پیش گرفته‌اند.

بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): هوتن شکیبا، نیما ایمان‌زاده، نگین تهمتن، مهرنوش حاجی‌خانی، پویان فریدونی، کیمیا کاوند، بهراد سلاح ورزی، دنیز دانش، مرتضی علیدادی، آرش حق‌گو، تینا تیماجچی، مهیار پوربابایی، فریال سنگری، آیدا نادرزاده، احسان قره‌داغی، مهبد جهان‌نوش.تهیه کننده، گروه تئاتر «تازه» و محمد قدس؛ مشاوران کارگردان؛ اشکان خیل‌نژاد، مجتبی کریمی و بهروز سالمی.

گروه کارگردانی: شمیس پورشاهرضایی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، سارا عباسی (منشی صحنه و تمرین نگاری)، حانیه موسوی (مشاور اجرایی تمرینات)، محمدحسین اثنی‌عشری، سیاوش جدیدی، پریسا سهرابی (مدیران صحنه)، سروش مکری (دستیار تهیه)، ساحل مصلحی (دستیار لباس).

نمایشنامه «اُسلو» سال 2017 عنوان برگزیده جوایز سالانه Tony آمریکا را به دست آورد. همچنین دریافت جوایزی از جمله متنِ برگزیده «انجمن منتقدان تئاتر نیویورک»، حلقه شناسایی آثار برجسته تئاتر نیویورک «Drama Desk Award» و انجمن منتقدان اجراهای خارج از برآدوی ایالات متحده «Outer Critics Circle Award» و... از دیگر جوایز کسب شده توسط نویسنده آمریکایی است.

این نمایش به کارگردانی یوسف باپیری از 18 مهرماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

* اجرای سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی در مرکز تئاتر کانون

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز پارک لاله تهران در طول هفته ملی کودک از 14 تا 19 مهر سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی برای کودکان به اجرا درمی‌آورد.

نمایش‌های صحنه‌ای «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی، «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت و «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر هر روز به ترتیب در ساعت 17، 18 و 19 به اجرا در می‌آیند.

نمایش «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی که اجرای آن از روز دوشنبه 15 مهر آغاز خواهد شد، قصه پسری به نام پیام را روایت می‌کند که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده‌اش از حضور او در جمع اکراه دارند. زیرا احساس می‌کنند با بقیه بچه‌ها متفاوت است. روزی به صورت اتفاقی پیام به همراه مادر و خواهرش وارد تمرین گروه نمایشی می‌شوند. مربی نمایش متوجه استعداد پیام شده و از مادر خواهش می‌کند که اجازه بدهد تا پیام نیز در گروه عضو شود اما این کار مربی نیز با مخالفت بازیگران تئاتر روبه‌رو می شود و...

نمایش‌نامه تئاتر «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت بر اساس رمانی با همین نام اثر «آر. جی. پالاسیو» از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است. داستان پسری ناقص‌الخلقه است که برای اولین بار می‌خواهد مدرسه برود و می‌ترسد از اینکه از طرف همکلاسی‌هایش مورد تمسخر واقع شود.

نمایش «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر قصه سرنوشت نوجوان تن‌پروری است که در اتاق خودش محبوس است. او برای ایجاد رهایی در شخصیتِ مجازیِ بازیِ محبوبش، وادار می‌شود تا خودش را هم ببیند و به حرکت درآورد. گفتنی است تماشای این نمایش‌ها در روز جهانی کودک، سه‌شنبه 16 مهر برای عموم رایگان است.

همچنین نمایش‌های محیطی هر روز در ساعت 16 رو‌به‌روی مرکز تئاتر کانون و در محوطه پارک لاله اجرا خواهند شد. «خوزه» کاری از گروه پنج هفت یک، «زندگی در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی، «گل باقالی به مدرسه می‌رود» به کارگردانی بهناز مهدیخواه، «ماهی رنگین کمان» به کارگردانی امیرمحمد انصافی و «هفت‌‌خوان» به کارگردانی میثم یوسفی از نمایش‌های محیطی هستند که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول