اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فضای مجازی به خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درآید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ظرفیت فضای مجازی باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شود.

فضای مجازی به خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درآید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان اظهار کرد: بحث شهید و شهادت از موضوعات مهمی است که در قرآن نیز بر آن تأکید شده و جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند والاست.

وی تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی به خودی خود قابل ارزش‌گذاری نیست و آنچه سبب ارزش‌گذاری می‌شود، محتوای اطلاعات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: میزان تأثیرگذاری محتوای ارائه‌شده در فضای مجازی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در اعتلا یا انحطاط مخاطبان باید مورد توجه قرار گیرد.

خجسته‌پور بیان کرد: مخاطبان در جامعه در بحث ارائه محتوای فرهنگ ایثار و شهادت دو دسته هستند؛ مخاطبانی که آن دوران را درک کرده و مخاطبانی که لحظات و دوران جنگ تحمیلی را لمس نکرده‌اند و باید نیاز مخاطبان احصا و محتوا متناسب با نیاز آنها تولید شود.

وی تصریح کرد: تفکیک مخاطبان در تهیه و تولید محتوا و ارائه آن متناسب با نوع نیاز حائز اهمیت بوده و نیازمند کار تخصصی و دقیق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: کارگروه تخصصی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر دستگاه اجرایی در راستای کمک به شورای استانی تشکیل شود.

خجسته‌پور گفت: شهرداری‌ها با همکاری و هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث تبلیغات محیطی نسبت به استفاده از تمثال شهدا، جملات منتخب وصایای شهدا و ...در فضای درون‌شهری اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر تردد زائران حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، لازم است تا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به در اختیار قرار دادن بیلبوردهای برون‌شهری در ورودی و خروجی شهرستان‌ها به‌صورت ماهانه یا فصلی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سرداران شهید استان و نقش آنها در دوران دفاع مقدس اقدام کند.

ضرورت تبلیغات محیطی در حوزه ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام حسن فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، مباحث ایثار اجتماعی و ترویج این فرهنگ بین مردم و لزوم تبلیغات محیطی شهری و برون‌شهری با توجه به ۶۰۰ کیلومتر فضای جاده‌ای به طرف حرم شریف امام هشتم (ع)، ضرورت تبلیغات محیطی را می‌رساند.

وی بیان کرد: جامعه باید دنبال فضائلی همچون گذشت، ایثار و نوع‌دوستی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول