اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پذیرایی روزانه 160 موکب‌ کرمانشاه از 20 هزار زائر اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه از برپایی 160 موکب به همت مردم استان در اربعین امسال خبرداد و گفت: موکب‌های استان روزانه آماده پذیرایی از ۲۰ هزار زائر اربعین هستند.

پذیرایی روزانه 160 موکب‌ کرمانشاه از 20 هزار زائر اربعین

بهمن صحرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه همواره در طول تاریخ در مسیر عتبات عالیات، میزبان زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) بوده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: با وجود بسته بودن مرز خسروی طی چند سال اخیر به دلایل امنیتی، هر ساله در این استان موکب‌های زیادی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، برپا می‌شد.

وی ادامه داد: اربعین امسال با توجه به بازگشایی مجدد مرز خسروی برای عبور زوار، علاوه بر افزایش تعداد موکب‌ها، خدمات‌رسانی آن‌ها از لحاظ کمی و کیفی نیز ارتقا یافته است.

صحرایی تصریح کرد: امسال استان کرمانشاه 160 موکب را برای زائران از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی برپا کرده است که این موکب‌ها از 15 روز قبل از اربعین تا چند روز بعد از آن فعالیت دارند‌.

وی با بیان اینکه آغاز به کار رسمی موکب‌ها از 13 مهرماه بوده است، افزود: البته فعالیت موکب‌ها از چند روز پیش از 13 مهرماه در مرز خسروی با توجه به بسته شدن موقت این مرز به‌دلیل ناامنی‌های و درگیری‌های ایجاد شده در چند شهر عراق، آغاز شده بود.

به  گفته این مسؤول، بیش از 15 موکب مردمی در شهرستان قصرشیرین بر پا شده است.

وی خدمات‌رسانی در موکب‌ها را به دو صورت، اسکان و تغذیه توصیف کرد و اظهار داشت: ظریف اسکان موکب‌های، حسینه‌ها و مساجد در 20 نقطه استان برای زائران در حد مطلوبی فراهم شده تا زائر یک‌شب مهمان استان باشد و بعد از پذیرایی راهی عتبات عالیات شود.

صحرایی از آمادگی موکب‌های استان برای پذیرایی روزانه 20 هزار زائر اربعین خبر داد و افزود: سعی شده در موکب‌ها انواع خدماتی که یک زائر به آن نیاز دارد، ارائه شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه به ادامه فعالیت موکب‌های استان بعد از مراسم اربعین در مسیر بازگشت زوار نیز اشاره کرد و گفت: 50 درصد از موکب‌ها در مسیر برگشت بعد از سفر اربعین نیز آمادگی کامل برای خدمت به زوار را دارند.

انتهای پیام/پ/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول