اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیماری‌های قلبی و عروقی دلیل 44 درصد از مرگ‌ها در کشور است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی دارد، گفت: در کشور ما دلیل 44 درصد از مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است.

بیماری‌های قلبی و عروقی دلیل 44 درصد از مرگ‌ها در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود حریری ظهر امروز در همایش قلب که در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی زنجان برگزار شد، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر عصر حاضر اعلام و اظهار کرد: این بیماری در حال حاضر نخستین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی تا سال 2030 در مقایسه با امروز است، افزود: در کشور ما دلیل 44 درصد از مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است که دلیل 20.5 درصد از این مرگ‌ها سکته‌های قلبی، 10.1 درصد مربوط به سکته‌های مغزی و بقیه هم مربوط به دیگر بیماری‌های قلبی گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش who توزیع 70 درصد از بار بیماری‌ها به ترتیب 17 درصد قلب عروقی، 14 درصد اختلالات روانی، 7.5 درصد بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، 7.5 درصد حوادث ترافیکی، 6.5 درصد نئوناتال، 5.5 درصد کانسر، 4.2 درصد بیماری‌های تنفسی، 2.5 درصد اختلال تغذیه‌ای، 2 درصد دیابت و 2 درصد اعتیاد است.

حریری رژیم غذایی ناسالم، اضافه وزن و چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، فشار خون بالا، قند خون بالا و کلسترول خون بالا را از عوامل اصلی خطر برای بروز بیماری‌های قلبی اعلام کرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد انتخاب روز جهانی قلب از سال 2000 توسط فدراسیون جهانی قلب ارائه شده است، گفت: این انتخاب بزرگ‌ترین سکوی افزایش آگاهی در مورد قلب و بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

وی قهرمان سلامت قلب خود بودن را با ایجاد تغییرات کوچک و ساده در سبک زندگی پیام اصلی روز جهانی قلب اعلام کرد و افزود: ورزش و تحرک، ترک دخانیات، استفاده از روغن‌های مناسب به جای روغن جامد و در کل اصلاح تغذیه از راه‌کارهای کمک به سلامت قلب است که باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول