اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: راهپیمایی اربعین مقدمه تمدن نوین اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: راهپیمایی اربعین مقدمه تمدن نوین اسلامی است و عقلانیت و اندیشه ویژگی دیگر این راهپیمایی است.

آیت‌الله علم‌الهدی: راهپیمایی اربعین مقدمه تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان دانش آموزی اربعین حسینی که در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز در جمع پر فضیلت شما جوانان عزیز که سرآغاز زندگانی انقلابی خود را در مسیر پیاده روی به کربلای حسینی آغاز کرده اید، حضور دارم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها انسان در راهپیمایی اربعین شرکت کرده اند و در سال جاری هم در این راهپیمایی حضور دارند، اما شما جوانان سرآغاز زندگی خود را با این حرکت پویا شروع کردید و از این جهت دارای موضوعیتی خاص است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند « راهپیمایی اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است»، تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین ویژگی این مسیر تجمع و انسجام تمام مومنان است که در قالب یک تشکل در کنار هم قدم برمی‌دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی ویژگی دوم راهپیمایی اربعین را حاکمیت عشق و احساس دانست و ابراز کرد: تمام این حرکت‌ها آمیخته با حرکت انقلابی زنان و مردان است و چنین حرکتی در زندگی انسان‌ها بی‌سابقه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: وجود این احساس تنها در تمدن نوین اسلامی یافت می‌شود زیرا مردم با انگیزه‌های درونی، عشق به امام حسین (ع) و به دور از هواهای نفسانی در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند.

وی راهپیمایی اربعین را مقدمه تمدن نوین اسلامی برشمرد و با اشاره به ویژگی سوم این راهپیمایی، اظهار کرد: عقلانیت و اندیشه ویژگی دیگر این راهپیمایی است، در زندگی مادی عقل به عنوان یک ابزار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا هوس‌ها و شهوات نفسانی کامل‌تر شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در تمدن نوین اسلامی انسان‌ها عقل را در جهت رسیدن به عبودیت پروردگار استخدام می‌کنند و  مردم نیز با اراده عقلانی و عشق به خدا و امام حسین (ع) در جهت کامل شدن در مسیر راهپیمایی اربعین گام برمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این تمدن علاوه بر هم زیستی مسالمت آمیز میان افراد عشق ورزی و حس مسؤولیت نسبت به یکدیگر وجود دارد، اضافه کرد: در راهپیمایی اربعین حسینی نیز این نکته به وضوح روشن است زیرا زائران با هر قشر و‌ نژادی با احساس محبت، مسؤولیت و با هدف تسهیل رضای خدا در کنار هم حرکت می‌کنند و یک جریان عاشقانه در این میان حاکم است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم  گفت: عرصه جوانی عرصه حرکت و خیز گرفتن است و باید بدانید از کدام نقطه می‌‌خواهید پرش داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: شما جوانان و نوجوانان سعادت داشتید که نقطه پرش زندگی خود را در راهپیمایی اربعین حسینی یافتید و مطمئن باشید برکت و اثر این کار را در تمام زندگی خود لمس می‌کنید. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا بازتاب این حرکت عظیم در رسانه‌ها منعکس نشود، یادآور شد: دشمن می‌داند راهپیمایی اربعین حسینی یک پیاده‌روی ساده نیست، به همین علت با درگیری و ایجاد وحشت در عراق می‌خواستند مانع حضور زائران شوند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین تمرینی در جهت حرکت به سمت ظهور است که باعث می‌شود مظهر امام حسین (ع) در عرصه‌های اجتماعی دنیا ظهور کند و این فراگیری دشمن را به وحشت انداخته است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و شما جوانان با استدلال و قدرت تشخیص بالای خود باید تلاش کنید تا سربازان خوبی برای این نظام و امام زمان خود باشید.

نماینده‌ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اربعین حسینی طنین انداز عاشورای حسینی در کل دنیا است، اظهار کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند خود را از جد امام حسین (ع) معرفی می‌کند زیر به واسطه اربعین حسینی امام حسین (ع) جهانی می‌شوند.

وی ادامه داد: به شما عزیزان توصیه می‌کنم که هنگام تشنگی به یاد یاران امام حسین (ع) باشید و تلاش کنید همواره در مسیر حق گام بردارید.

۶۰۰ دانش‌آموز راهی کربلا می‌شوند

در ادامه مراسم رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: این دومین سالی است که خدمت کاروان اربعین هستیم، سال گذشته ۲۵۰ دانش آموز را اعزام کردیم و در سال جاری پذیرای ۶۰۰ نفر از دانش آموزان عزیز هستیم.

مهدی جعفری با اشاره به اینکه عنوان کاروان فرستادگان امام رضا (ع) است، افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز را برای دفاع از این مرز و بوم عازم جبهه‌ها کردیم و امیدوارم شما عزیزان نیز توفیق داشته باشید تا سربازان خوبی برای انقلاب اسلامی باشید.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول