اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقدامات زیست محیطی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز کافی نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: اقدامات زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریزخوب ولی از منظر زیست محیطی کافی نیست.

اقدامات زیست محیطی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید قاسمی در جلسه ای که با حضور تعدادی از نمایندگان محله کوجووار تبریز با اشاره به ذات آلایندگی صنایع نفتی اظهار داشت: دو شرکت پتروشیمی و پالایشگاه تبریز در پی نظارت‌ها و پایش‌های این اداره کل در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی در راستای کاهش آلایندگی داشته‌اند و بدلایل مختلف کمی از برنامه زمان‌بندی عقب هستند که امیدواریم با تلاش‌های مسئولان این شرکت سریعا اقدامات خود را عملی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در قانون تنها مرجع تشخیص آلایندگی سازمان حفاظت محیط زیست است گفت: همکاران پرتلاش و بی‌ادعای حفاظت محیط زیست استان در خصوص آلایندگی هیچ صنعتی کوتاه نیامده و ما صرفا بدنبال کاهش آلایندگی و حفط محیط زیست هستیم.

قاسمی با اشاره به حساسیت بالای این اداره کل بر روی پایش آلایندگی صنایع نفتی افزود: از گذشته تاکنون بیشترین و شدیدترین نظارت‌ها را بر روی این دو واحد داشته‌ایم و در خصوص اجرای الزامات حفظ محیط زیست با هیچ فردی تعارف نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در ادامه این نشست گفت: اگر بخشی نگری کنیم در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم شد، برای کشور اشتغال، تولید و اقتصاد مهم‌اند، اما مهم‌تر از آنها محیط زیست و سلامت مردم است.

قاسمی اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی و همراهی خوبی با مسئولان دستگاه‌های مختلف و مدیران صنایع استان در خصوص حفظ محیط زیست داریم.

وی ادامه داد: شما و همه ما در این شهر زندگی می‌کنیم و بنده به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان باید به مردم پاسخ بدهم و آماده شنیدن پیشنهادات و انتقادات سازنده شما هستیم و شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه تبریز علاوه بر کنترل آلودگی هوا، مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم کوجووار دارند که باید به آنها عمل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اجرای طرح‌های کاهش اثرات زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز طبق برنامه زمان‌بندی ضروری است چرا که تولید، اشتغال باید همراه با رعایت مسایل زیست محیطی باشد.

این جلسه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با حضور مدیران و مسئولان حفاظت محیط زیست و تعدادی از اهالی کوجووار برگزار و مقرر شد در اولین فرصت با هماهنگی مدیران پتروشیمی و پالایشگاه تبریز بازدیدی مشترک از اقدامات زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول