اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تحریم‌ها واحدهای صنعتی آذربایجان‎شرقی را مقاوم‎تر می‎کند/ آغاز صادرات محصولات تولیدی آذربایجان به سوریه

رئیس سازمان صمت آذربایجان‎شرقی با اشاره به بازدید خود از چند واحد صنعتی استان گفت: این واحدها سه شیفته مشغول فعالیت هستند که این امر نشان‎دهنده مقاومت صنایع در برابر تحریم‌ها و تولید محصولات صادراتی است.

تحریم‌ها واحدهای صنعتی آذربایجان‎شرقی را مقاوم‎تر می‎کند/ آغاز صادرات محصولات تولیدی آذربایجان به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‎زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اجرای استراتژی وزارت صمت و دستور مقاوم محترم وزیر پیش بینی کرده‎ایم تورهای رسانه‎ای بازدید از صنایع مختلف در شهرک های صنعتی استان در اولویت سازمان قرار گیرد.

وی افزود: امروز دومین فاز تور رسانه‎ای صنعتی را در استان آغاز کردیم و یقینا این بازدیدها در بازه‎های زمانی مختلف تداوم خواهد یافت.

امین‎زاده خاطرنشان ساخت: هدف عمده ما از این بازدیدها آشنایی با فناوری‎های موجود، تلاش در جهت رفع نیازمندی‎های صنایع، استفاده از توانمندی‌های موجود جهت داخلی‌سازی مجموعه‌های که در حال حاضر نیازهای خود را به صورت ارزبری از خارج از کشور تهیه می‎کنند، است.

این مسوول ابراز داشت: در این تور رسانه‎ای از بسیج مهندسی هم دعوت کردیم تا بتوانیم هر چه بیشتر ارتباط بین نیازمندی‌های واحدهای صنعتی و واحدهای دانش‎بنیان را برقرار کنیم تا در اثر ارتباط انجام شده به تولید داخلی حداکثری نائل شویم.

وی ادامه داد: هدف دیگر شناساندن و به رخ کشیدن واحدهای صنعتی در مقابله با مدعیانی است که صنایع ایران را در حال تعطیل شدن جلوه می‌دهند و آثار تحریم‌ها را بر پیکره صنعت ما بسیار مهلک قلمداد می‎کنند.

امین‎زاده تصریح کرد: همانطور که خبرنگاران از نزدیک شاهد بودند واحدهایی که بازدید کردیم به صورت سه شیفته فعالیت می‌کنند و با تمام توان به تولید می‌پردازند و این لبیکی از طرف رزمندگان جبهه اقتصادی به ندای رهبر معظم برای تحقق رونق تولید است.

این مسوول اذعان داشت: با توجه به فرایندهای تعریف شده، با هماهنگی اتاق بازرگانی تبریز مشکلات بازار و ارسال کالاهای صادراتی را رفع خواهیم کرد.

وی افزود: برای راهگشایی و آغاز صادرات همچنین تداوم صادرات به سوریه در برخی از واحدها روز چهارشنبه یک جلسه خاص برگزار خواهیم کرد و تلاش می‎کنیم مساعدت‎های موثری برای این واحدها داشته باشیم.

لازم به ذکر است امروز رئیس سازمان صمت به همراه خبرنگاران استان از واحدهای «ریخته‎گری سهندآذرین»، «فولادمهر سهند»، «پویان‌مهر»، «سینا حمد آریا»، «کیک و کلوچه نظری»، «مهر اصل» و «آرتا» بازدید کرد و در جریان روند فعالیت و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول