اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تدوین سند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در گلستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه پنج آسیب اجتماعی عمده در استان را شناسایی کرده‌ایم، گفت: سند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان تدوین شده است.

تدوین سند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، آسیب‌های اجتماعی موضوع و دغدغه مهم و اساسی این روزهای همه مسوولان کشور در سطوح مختلف تصمیم‌گیری است و با توجه به سرعت رشد و گسترش آسیب‌ها که بخشی از آن ناشی از تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمن و بخشی از آن به دلیل بی‌توجهی در سال‌های متمادی به این حوزه بوده، حساسیت و اهمیت آن هر روز بیشتر می‌شود.

از این رو اداره کل اجتماعی استانداری گلستان نیز بر اساس طرح تقسیم کار ملی تلاش کرده است تا با اهمیت ویژه به این حوزه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و به ویژه کنترل آن در استان گلستان را ساماندهی کند و به همین منظور در جلسات کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مختلف به این موضوع بپردازند که نخستین جلسه آن در سالن جلسات فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد.

* 15 تا 19 میلیون نفر تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین موضوعات در حوزه فعالیت‌های اجتماعی کنترل و مبارزه با گسترش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وزارت کشور برای پرداختن جدی به این حوزه و تشکیل سازمان اجتماعی در این وزارتخانه طرح تقسیم کار ملی برای تحقق این منویات تدوین شد.

علی برزمینی با بیان اینکه در حال حاضر بین 15 تا 19 میلیون نفر در کشور تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی مختلف قرار گرفته‌اند، افزود: در این شرایط فقط پرداختن و مبارزه با پدیده‌های مخرب اجتماعی کافی نیست بلکه باید برای این تعداد افراد آسیب دیده نیز برنامه‌های جدی را برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در استان گلستان سند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کنترل آن را تدوین کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هدف از این سند وحدت رویه در برنامه‌های عملیاتی این حوزه و پرهیز از موازی کاری در ادارات و نهادهای دولتی و مردمی است.

* اختصاص مکان ویژه برای تیم اجرایی سند کاهش آسیب اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان از اختصاص مکان مشخصی در دانشگاه فرهنگیان استان برای تیم اجرایی این سند خبر داد و گفت: این تیم باید در افق 1403 بتواند شاخص‌های مدنظر را کاهش داده و در کاهش و کنترل پنج آسیب عمده شناسایی شده در استان گلستان موفق عمل کند.

برزمینی یکی از اقدامات مهم طرح تقسیم کار ملی و سازمان اجتماعی وزارت کشور را در سالهای اخیر راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی دانست و ادامه داد: دفاتر تسهیلگری حاصل مطالعات و بررسی تجارب بین‌المللی است که به همین دلیل سه دفتر تسهیلگری نیز در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های یک دوره 10 ساله عملکرد فرهنگی و اجتماعی دولت‌ها در حاشیه شهرها و مناطق آسیب‌پذیر مشخص شد که تنها 10 درصد توجه دولت‌ها و اقدامات در این مناطق واقعا با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده، تصریح کرد: بالغ بر 90 درصد فعالیت‌ها در این مناطق به مسائل کالبدی و فیزیکی اختصاص یافته است.

* 42 سمن فعال در شهرستان گنبدکاووس

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس تصمیم استاندار محترم یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در سال جاری تلاش در حوزه فرهنگی و اجتماعی و میزان موفقیت در این حوزه است، اضافه کرد: اقدامات شاخص و مثمرثمر فرهنگی و اجتماعی که بتواند نتیجه بخش بوده و با خلاقیت و نوآوری همراه باشد مورد انتظار ماست.

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در گنبدکاووس اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد بوده است، افزود: 42 سمن فعال در گنبدکاووس در حال فعالیت هستند که انصافا چند سمن ما در سطح و جایگاه کشوری فعالیت کرده و توانسته‌اند مایه سربلندی و روسفیدی ما باشند.

وی با اشاره به اینکه تجربه موفق گنبدکاووس نشان می‌دهد که هم‌افزا کردن دستگاه‌های فرهنگی و اعتماد به سمن‌ها می‌تواند موفقیت را رقم بزند، خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن تصمیمات مشترک نهادهای مردمی و دولتی با همکاری هم اقدامی است که باید در سطح استان نیز رقم بخورد.

گفتنی است تعدادی از مدیران ادارات و نهادهای دولتی و تنی چند از مدیران سمن‌های شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول