اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استاندارد حلقه ارتباطی تحقیقات و بازار است

دبیر کل موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی گفت: استاندارد حلقه ارتباطی بین تحقیقات، نوآوری و بازار است.

استاندارد حلقه ارتباطی تحقیقات و بازار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احسان اووت در مراسم روز جهانی استاندارد اظهار داشت: مشتاق تداوم همکاری در تدوین استانداردها به منظور ترویج نوآوری و ساخت فرصت های اقتصادی برای همگان هستم.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان استانداردهای ویدئویی، خالق صحنه جهانی، افزود: این موضوع پیام مستقیمی دارد و از آن نقش استانداردها در ظهور فناوری های ویدئویی در جهان استنباط می شود.   

دبیرکل اسمیک با بیان اینکه هر یک از ما برای اهداف مختلف از فناوری های ویدئویی استفاده می کنیم، ادامه داد:  ویدئو این امکان را به همگان می دهد تا مردمان در سراسر جهان با یکدیگر بهتر ارتباط برقرار نمایند و دسترسی گسترده تر شود. 

وی با بیان اینکه استانداردسازی حلقه ارتباطی میان تحقیقات، نوآوری و بازار است که منافع متعددی را برای همگان به همراه دارد تصریح کرد: بکارگیری موثر استانداردها و انطباق با آنها، کارکرد متقابل فناوری ها رقابت پذیری جهانی را برای کشورها افزایش می دهد.

اووت با بیان اینکه استانداردسازی در سطح ملی نقش عظیمی در ایجاد ساختار اقتصادی مستحکم دارد، تصریح کرد: اسمیک از تدوین استانداردها در موضوعات مختلف، ترویج نوآوری و رقابت پذیری صنعتی که در بهبود اقتصاد کشورهای عضو موثر باشد، حمایت می­ کند.

به گزارش فارس، اسمیک یک موسسه  بین دولتی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است و در سال 2010 تاسیس شده است. فعالیتهای این موسسه در حوزه های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت از طریق شوراها و کمیته های مربوطه که زیر نظر اسمیک تاسیس شده اند، انجام می شود.

16 کمیته فنی برای تدوین و بازنگری استانداردهای سمیک بر اساس نیازهای صنایع در حال فعالیت هستند. استانداردهایی که توسط اعضای اسمیک همانند رویه های بین المللی به صورت کاملاً حرفه ای تدوین می شوند.

در کمیته های فنی حدود 300 کارشناس حضور دارند که زمینه بهبود زیرساخت های کیفیت در کشورهای عضو اسمیک را فراهم می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول