اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«لاوروف» وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه‌ای محور سفر

وزیر امور خارجه روسیه امروز در چارچوب یک سفر 2 روزه وارد «نورسلطان» پایتخت قزاقستان شد.

«لاوروف» وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه‌ای محور سفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز در قالب یک سفر 2 روزه وارد قزاقستان شد.

«آیبیک سمادیارف» سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب سفر خود به قزاقستان با مقامات بلند پایه این کشور از جمله «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور و «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

وی گفت: روسای نهادهای دیپلماتیک 2 کشور در این ملاقات مسائل کلیدی مربوط به همکاری قزاقستان و روسیه، تعامل 2 کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد، جامعه همسود، اتحادیه اقتصادی اورآسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا را، بررسی خواهند کرد.

بررسی مسائل مربوط به امنیت بین المللی و منطقه‌ای و همچنین مسائل فعلی مربوط به تهدیدات و چالش‌های منطقه از جمله دیگر موضوعاتی است که در دستور کار سفر لاوروف قرار دارند.

طرفین همچنین در این دیدار مسائل مربوط به برگزاری نشست‌های دو و چند جانبه که قرار است در پایان سال جاری برگزار شود، از جمله شانزدهمین همایش همکاری‌های بین منطقه‌ای در شهر «آمسک» روسیه و ملاقات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر بیشکک قرقیزستان را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول