اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تغییر شکل مفاسد اخلاقی از سنتی به مدرن

نشست قضایی و انتظامی استان زنجان با حضور مسؤولان عالی این دو دستگاه در زنجان برگزار و بر لزوم مدرنیته شدن برخوردهای قضایی و انتظامی با توجه به نیازهای روز جامعه تأکید شد.

تغییر شکل مفاسد اخلاقی از سنتی به مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست مشترک قضایی و انتظامی استان زنجان با حضور فرماندهان نیروی انتظامی در رده‌های مختلف و همچنین قضات دادگستری برگزار شد.

در این نشست اقدامات مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بررسی و راهکارهای همکاری بیشتر مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این نشست ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات نیروهای خدوم انتظامی در استان اظهار کرد: به ماموریت‌ها و وظایف نیروی انتظامی در قوانین و دستورالعمل‌ها واقف هستیم و این عزیزان زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه امروز دنیا متفاوت شده و باید اقدامات در آن نیز مطابق با نیازهای روز باشد، افزود: باید اقدامی صورت گیرد که اقدام موثر در ارتباط با جرم ارتکابی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز مفاسد اجتماعی و اخلاقی از شکل سنتی به شکل مدرن تغییر شکل یافته است، اضافه کرد: باید توجه به این موضوع باید برخوردها در دستگاه قضایی و انتظامی تغییر کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر لزوم تجهیز دستگاه قضایی و انتظامی به دانش روز اضافه کرد: با توجه به هدف مشترکی که دستگاه قضایی و انتظامی دارند، هرقدر هم‌افزایی، هم‌پوشانی و تعامل بیشتر باشد، کسانی که در صدد ایجاد ناامنی، اخلال و بی‌نظمی در جامعه هستند، ناامید خواهند شد.

 

*سیر نزولی جرائم

وی در ادامه گزارشی از آمار جرم به وقوع پیوسته در استان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال میزان جرائم سیر نزولی داشته و از 3 درصد تا 30 درصد متغیر بوده  که همین امر نوید جریان تازه در حوزه پیشگیری از جرایم را نشان می‌دهد.

نیارکی در ادامه به نقش نیروی انتظامی در مبارزه با جرائم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در صف نخست مبارزه با جرائم قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه معتقدیم در بسیاری از موارد با برخورد قضایی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، گفت: اعتقاد داریم همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار مقابله در این حوزه است و نیروی انتظامی می‌تواند به عنوان پرچمدار در این حوزه نقش اساسی ایفا کند.

وی در ادامه به بازدیدهای خود از مرکز پلیس فتای زنجان اشاره کرد و گفت: دفاع باید متناسب با حمله باشد، با توجه به پیچیدگی، مافیایی و شبکه‌ای بودن جرم‌هایی نظیر مواد مخدر، مفاسد اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی ضروری است تا روش برخورد با آن نیز کاملا سازمان‌یافته و به شکل مدرن باشد.

صادقی‌نیارکی همچنین به سهمیه اعزام نیروی پلیس به استان‌های مرزی در آستانه اربعین حسینی به منظور تامین امنیت زائران اشاره کرد و گفت: امیدواریم حضور 200 پلیس از زنجان در استان‌های مرزی برای تامین امنیت زائران حسینی مورد قبول خداوند قرار گیرد.

*پاسخگویی به انتظارات و مطالبات مردمی از اولویت‌های ویژه پلیس است

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به برخی از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: در این هفته تلاش می‌کنیم بخشی از دستاوردهای پلیس را به سمع و نظر عموم مردم برسانیم.
سردار رحیم جهانبخش گفت: پاسخگویی به انتظارات و مطالبات مردمی از پلیس از اولویت‌های ویژه انتظامی استان زنجان است.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان زنجان همچون گذشته برای خدمت‌رسانی روزافزون به مردم و توسعه نظم، امنیت و آرامش، تحقق عدالت در جامعه تلاش کرده و تعامل خود را با یگان‌ها و سازمان‌ها اقشار مختلف مردم گسترش داده است.
سردار جهانبخش همچنین ضمن قدردانی از قوه قضائیه و همکاران پلیس خود در تحقق اهداف نیروی انتظامی گفت: اجرای قوانین مجلس شورای اسلامی، ارتباط خدماتی و از جنس امنیتی با دستگاه‌های اجرایی نشان از ارتباط مطلوب و دوسویه نیروی انتظامی با قوای مقننه و مجریه دارد. 
فرمانده انتظامی استان زنجان به تعامل سازنده نیروی انتظامی و قوه مقننه و مجریه و قضائیه اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در حوزه ایجاد امنیت و مسیر عدالت‌محوری فعالیت گسترده دارد.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی جدای از هم نیستند، اظهار کرد: وجود اختلاف نظر در این حوزه طبیعی است اما باید نقاط ضعف و قوت آنها در راستای ارائه خدمات بهتر به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از منویات مقام معظم رهبری است، افزود: حضور رئیس قوه قضائیه در بین مردم و گفت‌وگو با آن‌ها موجب مبارزه بهتر با فساد شده است.
جهانبخش در ادامه از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی و استقرار نیروها در گمرکات سراسر کشور خبر داد و گفت: پلیس در راستای خدمت به مردم در پیشگیری از جرائم و مقابله با ایجاد فضاهایی که می‌تواند برای مردم ناخوشایند باشند در صحنه حضور داشته و فعالیت موثری دارد.

وی همچنین در ارتباط با رتبه زنجان در ارتباط با بانوان معتاد گفت: مطالب منتشره مربوط به رتبه پنجم زنجان به لحاظ تعداد بانوان معتاد به هیچ عنوان صحت ندارد.

*تعامل هرچه بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مدافع حقوق شهروندان است، گفت: ماموریت نیروی انتظامی با ماموریتی که این نیرو در دهه‌های قبل داشته، کاملا متفاوت شده است.
حجت‌الاسلام محسن کرمی با اشاره به اینکه پیش از این نیروی انتظامی صرفا فعالیت فیزیکی داشت، اما در برهه کنونی در حوزه فضای مجازی نیز وارد عمل شده و فعالیت دارد، گفت: علت ورود نیروی انتظامی به این فضا آن است که قبلا مبحثی به نام حقوق شهروندی مطرح نبود.
وی با اشاره به برخی از ماموریت‌های نیروی انتظامی که با موفقیت هم اجرایی شده است، تصریح کرد: برگزاری سالانه مراسم پیاده‌روی اربعین با حجم انتقال گسترده در گلوگاه‌های مختلف در بازه زمانی 15 روزه با کمترین حواشی را یکی از تلاش‌های ستودنی نیروی انتظامی است که باید قدردان آن باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه بر تعامل هرچه بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با این اتفاق زنجان، به یکی از استان‌های نمونه کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/73004/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول