اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حاشیه های گزنده شورای شهر بندرعباس

فارس از حاشیه های جلسه یکصد و سی و پنجم شورای شهر بندرعباس گزارش می دهد.

حاشیه های گزنده شورای شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس جلسه ۱۳۵ شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز با دستور کار ارائه گزارش عملکرد کمیسیونهای تخصصی سال دوم دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرعباس و ارائه گزارش عملکرد شهرداری درخصوص اقدامات صورت گرفته در سطح شهر طی بارندگی روزهای اخیر برگزار شد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بعنوان آغاز گر این جلسه با ارائه گزارشی از نطق خود در حضور آیت الله رئیسی ،رئیس قوه قضائیه خواستار پیگیری ضرب العجل یک ماهه ریاست دستگاه قضا در خصوص مشکلات محلات بندرعباس توسط اداره کل دادگستری و ثبت اسناد استان شد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی رفتار های اعضای شورا شهر که منجر به رسانه ای شدن اختلافات اعضا شده بود بر لزوم تقویت همبستگی برای پاسخگویی صحیح به اعتماد مردم تاکید کرد و اعضای شورا را امانت دار مردم دانست که باید دغدغه هایشان حل مشکلات مردم و تلاش برای رفاه آن ها باشد.  

رئیس شورای شهر بندرعباس با انتقاد از دخالت شهرداری بندرعباس در انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی شورای شهر بندرعباس این کار را غیر قانونی قلمداد کرده و تاکید کرد که نباید اجازه داد و نکند کسانی که باید ناظر بر اعمال شهرداری شوند تبدیل به مهره شهرداری شوند و از سوی دیگر شهرداری هم نباید مهره پیمانکاران و سرمایه داران شود.


لحن کنایه آمیز عضو شورا/ممنونم که به من رای ندادید

اسماعیل بواشه رئیس پیشین کمیسیون معماری و شهرسازی نفر دومی بود که نطق کرد.
بواشه نطق خود را با تشکر از فاطمه جراره ریاست شورای شهر بندرعباس آغاز کرد که دغدغه های مردم در رابطه با اسناد مالکیت محلات بندرعباس را به رئیس قوه قضائیه منتقل کرده بود و از شهرداری بندرعباس خواست تا کمیته ای برای تسریع انجام کار محلات بندرعباس تشکیل دهند.

او با لحنی کنایه آمیز از همکاران خود که وی را بعنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی انتخاب نکرده بودند تشکر کرد و با اشاره به سوابق تخصصی خود در بحث معماری و شهرسازی بیان کرد که این موضوع هیچ چیز ارزش هایش کم نمی کند.

وی تاکید کرد: من فقط در یک کمیسیون حضور دارم و همین فراغت زمانی باعث خواهد شد که موضوعات را دقیق تر دنبال کنم و نظارت بیشتری روی امور داشته باشم.

بواشه در پایان بر تحقق شعار شهرداری شیشه ای تاکید کرد.

تاسف برای شورا و درخواست اصلاح رفتارِ خانم نائب رئیس/با شهرداری برخورد می کنم

فیصل دانش سومین نطق کننده جلسه یکصد و سی و پنجم بود، او هم صحبت های خود را با تشکر از فاطمه جراره شروع کرد و نطق تاثیرگذار او در حضور رئیس دستگاه قضا را موجب بالا رفتن برد و وزن شورای شهر دانست اما در ادامه به گلایه از اعضای شورا پرداخت.

رئیس پیشین شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه در دوران ریاست همیشه از جایگاه رئیس به قضایا نگاه می کرده است از عدم تخصصی بودن کمیسیون های شورای شهر انتقاد کرد.

وی بیان کرد: ۶ کمیسیون در شورای شهر داشته ایم که ۶ عضو شورا در ۴ کمیسیون هستند و ۴ نفر فقط در یک کمیسیون حضور دارند و این تصمیم ،تصمیم غلطی است چون یک سری از اعضا را کامل کنار گذاشته ایم و به یک سری دیگر پست داده ایم.

دانش پیشنهاد کرد که همه اعضای شورای شهر در جلسات کمیسیون ها شرکت کنند.

فیصل دانش در بخش دوم سخنانش بیان کرد: از این متاسف هستم که اعضای شورا برای حضور رئیس شورا در کمیسیون توافقات و نظارت بر شهرداری مرکزی رای نداد که در ۲ سال اخیر بی سابقه بوده و به نوعی بی حرمت کردن شورا بوده است.

وی با تذکر جدی به شهرداری بندرعباس از دخالت پنهان عوامل شهرداری در انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی شورای شهر بندرعباس خبر داد و با بیان اینکه اسناد و مدارک کافی برای اثبات این مسئله دارد بیان کرد که مِن بعد اگر شهرداری بندرعباس به هر نوعی در امور شورای شهر بندرعباس دخالت کند با آن ها برخورد می کند.
دانش با اشاره به مصاحبه خود با یکی از رسانه ها و ابراز نارضایتی از پخش کلیپ های تقطیع شده سخنانش رو به فرزانه آرامش نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت:‌ اگر که تصور می شود صحبتی که کرده ام مخالفت با وجود خانم آرامش بوده است همین الان عذرخواهی می کنم اما من رفتار غلط شورایی خانم آرامش را زیر سوال بردم و رفتار شورایی غلط داشتند که باید آن را اصلاح کنند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: حتی اگر اعضای شورا تصویب کنند که من حق مصاحبه ندارم با استفاده از حق قانونی خود مصاحبه خواهم کرد و حرف هایم را می زنم.

پاسخ آرامش به اظهارات دانش/ از راه حقوقی پیگیری می کنم

فرزانه آرامش در پاسخ به اظهارات فیصل دانش با درخواست زمان یک دقیقه ای بیان کرد: با توجه به شان و منزلت شورای شهر بندرعباس که باید محلی برای رسیدگی به امور مردم و رسیدگی به مشکلات شهری باشد از پاسخگویی به شبهات و موارد غیر واقعی که همکار محترمم جناب آقای دانش مطرح نموده اند در صحن شورا خودداری می کنم و پس از انتشار مصاحبه کامل ایشان پیگیری حقوقی و قانونی جوابیه  جهت استحضار مردم شریف بندرعباس را حق مسلم خود می دانم و همین جا از مردم بندرعباس بابت اینکه برخی اعضا قابلیت گفتگو و حل مشکلات درون شورایی را ندارند و آن را در معرض عموم قرار می دهند عذرخواهی می کنم.
یقینا آن ها خود را در معرض قضاوت الهی و مردم قرار می دهند و در آخر می گویم خداوند همیشه با راست گویان است.

جدل بین آبتین امیری و فرزانه آرامش

گفتنی است پس از پاسخ فرزانه آرامش جلسه با دستور رئیس شورای شهر وارد دستور کار شد و روسای کمیسیون ها شروع به ارائه گزارش کردند.
تا اینکه نوبت به ارائه گزارش فرزانه آرامش رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر بندرعباس رسید که بعد از ارائه گزارش آبتین امیری با اشاره به گزارش فرزانه آرامش بیان کرد: این گزارشی که ارائه کردید گزارش معاونت عمرانی شهرداری است و گزارش کمیسیون نیست.
آبتین امیری با بیان اینکه تیتر هم برای خبرنگاران پیدا کرده ام تخریب یک عضو شورا برای یک عضو دیگر  ادامه داد: کمیسیون عمران مهم ترین کمیسیون شهرداری است و با کسی تعارفی ندارد و تمام دعواها سر این کمیسیون است و مسائل اساسی ما که باید در کمیسیون حل می شده حل نشده است و همین الان هم مثلا در حمل و نقل مشکل داریم و آموزش و پرورش پاسخگو نیست و جلسه ای که گذاشتیم ابتر مانده است و پروژه های عمرانی که مردم انتقاد دارند حل نشده است.

وی عنوان کرد: کمیسیون اگر می خواهد کار عمرانی کند، کار تخصصی کند و من پیشنهاد دارم برای حل مشکلات شهر بندرعباس، یک جلسه ای را با افرادی که در حوزه عمرانی فعال هستند داشته باشید تا پشتوانه علمی و تخصصی برای این مسائل داشته باشید. ولی این اتفاق نیفتاده ، شما رفتید یک پروژه ای را بازدید کردید خب یک فرد عادی هم می تواند این کار را کند و دوباره رفتید این کمیسیون را گرفتید که کارهای گذشته را ادامه دهید در حالی که کار های گذشته هم انجام نشده است.

آرامش این بار با لحنی تند تر از قبل به پاسخگویی پرداخت و گفت: نمی دانم آقای امیری چه مشکلی با من دارند، من در کمیسیون عمران با ۸ رای رئیس شده ام نه ۶ رای. پس دلیل اعتماد به اندازه کافی داشتم و رای دادند به کسانی که لیاقت رای دادن داشتند.

گفتنی است بعد از بالا گرفتن بحث با میانجی گری رئیس و منشی شورا مسئله خاتمه یافت.

انتهای پیام/۸۸۰۵۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول