اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت حمایت خیرین از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در امر اشتغال‌آفرینی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه دانشگاه در مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی بازوی دولت است، بر ضرورت حمایت خیرین نیک‌اندیش از دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان تأکید کرد.

ضرورت حمایت خیرین از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در امر اشتغال‌آفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس پیش‌ از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید 5 هزار و 500 دانشجو پذیرش کردیم و تعداد دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح استان به بیش از 15 هزار نفر رسیده است که نشان دهنده ضرورت مهارت‌آموزی برای جامعه است.

 محمد جامعی با اشاره به جمعیت 5 هزار نفری دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز ادامه داد: نیمی از این دانشجویان یعنی حدود 2500 نفر از شهر و استان‌های دیگر به شیراز آمدند که نیازمند خوابگاه مناسب هستند، در حال حاضر یک هزار دانشجو در خوابگاه اسکان دارند اما با کمبود هزار و 500 تخت خوابگاهی مواجه هستیم.

وی افزود: در 6 ماهه گذشته 84 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش عمرانی هزینه کرده‌ایم و 20 میلیارد ریال نیز صرف خرید تجهیزات آموزشی در کارگاه و آزمایشگاه‌ها شده است که البته کافی نیست و برای ارتقأ کمی و کیفی دانشگاه نیازمند مساعدت خیرین نیک‌اندیش هستیم.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنر بازوی دولت در مهارت‌آموزی و اشتغال آفرینی است، اگر زیرساخت‌های مورد نیاز از طریق دولت و خیرین فراهم شود؛ دانشگاه هم می‌تواند وظایف و رسالت خود را به درستی انجام دهد.

جامعی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنر از سال 41 تأسیس شده و دارای پشتوانه فنی و انسانی قوی است، گفت: در استان فارس 13 دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که 4 دانشکده ویژه دختران است.

وی یادآور شد: با تکمیل ساختمان دانشکده فنی دختران شیراز این مرکز به بزرگترین دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران در جنوب کشور و دومین دانشکده در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس ابراز داشت: در دهه فجر امسال، دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران فیروزآباد در دو رشته ابزار دقیق و مکانیک افتتاح خواهد شد تا بخشی از نیروی انسانی صنایع نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی و لامرد را با فارغ التحصیلان دانشکده پوشش دهیم.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و مذهبی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شیراز نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 جامعی با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، فرصت مطالعاتی 6 ماهه در صنعت برای نخستین بار در کشور و دوره‌های آموزشی بدو خدمت هنر آموزان آموزش و پرورش در راستای اعتلای آموزشی، بیان کرد: صلاحیت یک هزار و 200 استاد دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح استان را بازنگری کردیم، برخی‌ها کنار گذاشته شدند و اساتید جدید اضافه شدند، 103 نفر از اساتید حق التدریسی هم استخدام شدند.

وی یادآور شد: 29 طرح پژوهشی در استان فارس به تصویب رسیده که اعضای هیأت علمی در حال بررسی و اقدام هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه آموزشی و فرهنگی جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دیگر استان‌های دارد، ابراز داشت: در حال حاضر 13 کانون آموزشی و فرهنگی در دانشگاه و دانشکده‌های سطح استان فعالیت دارند که  اولویت با کانون‌های قرآن و عترت، هلال احمر و کارآفرینی است.

نادر امیدور ادامه داد: در دانشگاه باهنر شیراز واحد مشاره نیز فعال است که خوشبختانه برخلاف دیگر دانشگاه‌ها که موارد خودزنی یا خودکشی دیده می‌شود، در این دانشگاه شاهد نبودیم و به دلیل حجم فعالیت‌های مشاوره‌ای نیز فعال‌ترین استان در سطح کشور معرفی شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: 40 انجمن علمی در دانشکده‌های سراسر استان فعال هستند که 12 انجمن در دانشگاه باهنر شیراز فعال است که سال گذشته در جشنواره دانشجویی حرکت از 30 مورد برگزیده، 17 جایزه به استان فارس تعلق گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول