اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار دشوار است

نخست‌وزیر ایرلند تاکید کرد که با وجود شکاف‌های بزرگ، تضمین توافق برگزیت تا هفته آینده دشوار خواهد بود.

نخست‌وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار دشوار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند روز سه‌شنبه در پی تماس تلفنی با «بوریس جانسون» همتای بریتانیایی خود، گفت که با وجود شکاف‌های زیادی که در وضعیت بریتانیا باقی مانده است، تضمین حصول توافق برگزیت تا هفته آینده دشوار خواهد بود.

وارادکار به «رادیو و تلویزیون ایرلند (RTE)» گفت: «من مطمئنا تا آخرین لحظه برای تضمین (این توافق) کار خواهم کرد اما نه به هر قیمتی. به طور صریح بگویم که من فکر می‌کنم تضمین یک توافق تا هفته آینده بسیار دشوار خواهد بود.»

وی گفت: «اساسا کاری که انگلستان انجام داده ، رد توافقی است که ما به مدت دو سال با حسن نیت با «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، مذاکره کرده بودیم، اکنون نیمی از این (توافقات) صورت گرفته روی میز گذاشته شده و گفته‌اند که اینها امتیازی است که ما به شما دادیم اما درواقع این گونه نیست. دو شکاف بزرگ وجود دارد.»

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی‌های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال مواجهه شدن با سد پارلمان انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست‌‌وزیر قربانی این همه‌پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و ۱۷ خرداد رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست‌وزیری را برعهده گرفت.

۳۱ اکتبر (نهم آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول