اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر تربت حیدریه سنگان

عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر سنگان، خواف، رشتخوار،تربت حیدریه با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان به طول ۱۳۰ کیلومتر آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر تربت حیدریه سنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، پیش از ظهر امروز عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان به تربت حیدریه با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور، معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو، با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان به طول ۱۳۰ کیلومتر با مشارکت شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت‌های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور آغاز شد.

خیرالله خادمی در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 300 کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده که به مرور با ایمن سازی و نصب علائم راهداری زیر بار ترافیک قراردارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : بیش از 70 درصد جاده‌های موجود کشور که دارای بیشترین بار ترافیکی هستند یا به شبکه بزرگراه و آزاد راهی وصل شده اند و یا باید به آن متصل شوند.

وی بیان کرد: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش احداث راه در نقاط مختلف کشور در حال هزینه شدن است که در هفته دولت 100 کیلومتر بزرگراه در استان‌های مختلف کشور افتتاح شده است.

خادمی برنامه وزارت راه وشهرسازی را توسعه بزرگراه و آزاده راه در سطح کشور برای کنترل ترافیک و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها عنوان کرد و افزود: به طور کلی در کشور به ساخت آزاد راه توجه بسیاری نشده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این پروژه دارای چند ویژگی است، گفت: ویژگی نخست آن این است که عملیات اجرایی از مسیر ابتدایی و انتهایی به صورت همزمان آغاز می‌شود.

وی افزود: ویژگی دوم پروژه محصول مشترک بودن از دو وزارت خانه راه و شهرسازی و صمت است.

خادمی گفت: اهمیت این پروژه به خاطر پروژه اقتصادی سنگان است که درآمد اقتصادی کلان برای کشور در بر دارد و می‌طلبد تا زیرساخت‌های منطقه ساخته شود که یکی از این زیرساخت‌ها، احداث  بزرگراه بود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: مسیر تربت حیدریه به سمت خواف، یکی از جاده‌های پر تردد است و  به خصوص بعد از اینکه حوزه سنگان فعال شد، تا اواخر سال و یا اوایل سال آینده شاهد جابه‌جایی ۱۷ میلیون تن گندله و کنسانتره از این جاده انجام هستیم پس بنابراین اجرای این پروژه بزرگ ضرورت داشت.

وی افزود: امروز همچنین پروژه کمربندی تربت حیدریه و انجام روکش آسفالت آن که بسیار مشکل دار است، به ارزش ۲۳ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

سیاست دولت در ایمیدرو توسعه زیرساخت ها است

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: رویکرد جدید دولت در ایمیدرو، توسعه زیرساخت‌های کشور بوده زیرا دولت معتقد است این اقدام ما را در حمایت از رونق تولید نزدیک‌تر می‌کند.

خداداد غریب پور افزود: این بدان معنا است که شرکت ایمیدرو به‌جز سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، توجه به زیرساخت‌ها را نیز مد نظر دارد.

وی گفت: اهمیت توسعه زیرساخت‌ها زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم  احداث بزرگراه در مسیر تربت حیدریه خواف مانع خام فروشی می‌شود زیرا گندله و کنستاره از معادن سنگان خواف به سمت فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد خراسان رفته و در آنجا تبدیل به محصولات پایین دستی می‌شوند.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: در راستای توسعه زیر ساخت‌ها همچنین به توسعه ریلی در این منطقه و حتی برنامه‌ریزی برای میسر بودن امکان احداث فرودگاه در سنگان می‌اندیشیم.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول