اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدارس خشت و گلی از چرخه آموزش استان اصفهان حذف شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که مدارس خشت و گلی از استان اصفهان حذف شده است، گفت: همچنان 39 مدرسه داریم که مدرسه سنگی است که باید اینها را هم که مدارس خطرآفرین هستند با کمک سازمان نوسازی مدارس از دستور کار خارج کنیم.

مدارس خشت و گلی از چرخه آموزش استان اصفهان حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اعتدادی ضمن گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و نواختن زنگ انضباط اجتماعی در مدارس اظهار کرد: رویکردی که پلیس امروز دارد آموزشی و فرهنگی که جای خوشحالی است به جهت اینکه پتانسیل آموزش و پرورش در تبیین این رویکرد کمک خواهد کرد، تعامل خوبی بین آموزش و پرورش اصفهان و نیروی انتظامی برقرار شده و امید دارم این تعامل به حفظ آرامش که جزو اهداف هر دو دستگاه است برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امروز آموزش و پرورش اصفهان نقشه راه خود را اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میداند، مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش هم اجرای این سند است و مهمترین مؤلفه در این سند چرخش‌های تحول‌آفرین از دیدگاه سنتی یعنی مدرسه صرف مکان آموزشی که حافظه محور و منجمد است به محل کسب تجربه‌های تربیتی و مدرسه کارآمد صحبت شده است.

وی ادامه داد: مدال را باید به دانش‌آموزی داد که دنبال گرفتن مسؤولیت اجتماعی در درون مدرسه است، جوهره و چکیده سند تحول بنیادین این است که مدرسه را به یک پایگاه تربیتی تبدیل کند، دانش‌آموز باید به یک فرد متدین، انقلابی، وطن دوست و ده‌ها هدف تربیتی دیگر برسد.

اعتدادی با بیان اینکه امید دارم با کارها و برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم به این چکیده و مؤلفه‌ها برسیم، تأکید کرد: بعضی از اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش سخن می‌گویند، اما سند 2030 جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و ما به دنبال تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش گام‌هایی بر می‌داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی کار تعلیم و تربیت بیش از 920 هزار دانش‌آموز در همه مقاطع و دوره‌های تحصیلی در 7 هزار و 40 واحد آموزشی و بیش از 30 هزار کلاس درس کار را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز سال تحصیلی با کمبود شدید نیرو مواجه بوده و بیش از 12 هزار و 700 کسری نیرو داشتیم، گفت: این مسأله می‌طلبید که تلاش شود با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مختلف به عنوان مثال ورودی دانشگاه فرهنگیان، ماده 28، حق التدریس بازنشستگان، حق التدریس شاغلان، سربازمعلم، جذب نیروهای آموزش یار نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمات این چالش را در استان اصفهان حل کنیم، سعی کردیم و تلاش شد هیچ کلاسی فاقد معلم نباشد و مهر را با این شرایط شروع کردیم.

اعتدادی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان اصفهان علی‌رغم اینکه استان اصفهان به زعم خیلی مسؤولان برخوردار است در حوزه آموزش و پرورش به ویژه در حوزه فضای فیزیکی مدارس نواقص و کمبودهای شدیدی داریم که به لطف خدا و خیران تا پایان مهر ماه تعداد 93 پروژه آموزشی و‌ پرورشی را افتتاح خواهیم کرد که شامل 482 کلاس و 57 واحد آموزشی و سالن ورزشی و نمازخانه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 13 مدرسه کانکسی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: 12 مدرسه کانکسی در فریدونشهر و یک مدرسه کانکسی هم در چادگان داریم که به جهت اجرای عدالت آموزشی این کانکس‌ها در سخت‌ترین جای جغرافیایی استان قرار گرفته و برای محروم نماندن کودکان از تحصیل بوده است.

وی در ادامه از این خبر داد که مدارس خشت و گلی از استان اصفهان حذف شده است و مطرح کرد: اما همچنان 39 مدرسه داریم که مدرسه سنگی است که باید اینها را هم که مدارس خطرآفرین هستند با کمک سازمان نوسازی مدارس از دستور کار خارج کنیم، البته 11 مدرسه از رده خارج شدند و فعلاً دانش‌آموزی در اینها نیستند، مدارس سنگی در فریدن، سمیرم، چادگان و کاشان واقع شده‌اند.

اعتدادی در ادامه همچنین خبر داد که مدرسه‌ای نداریم که علمک گازی روی دیوار مدرسه رفته باشد و بخاری نفتی داشته باشد همه این مدارس در 3 ماه تابستان گازکشی شدند، بخاری نفتی همچنان در بعضی مدارس داریم اما بخاری چکه‌ای نداریم و با نظارت و آموزشی که داده می‌شود تلاش می‌شود نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مهر با همه این نارسایی‌ها به ویژه در حوزه نیروی انسانی آغاز شد و این جریان عظیم و ظرفیت بزرگ شکل گرفت و توانستیم خانواده‌ها و اولیا را از این نجات دهیم که آموزش و پرورش با این کسری چه می‌خواهد بکند، آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به تعامل با دستگاه‌ها دارد و همه باید پای کار بیایند و البته این مورد در اصفهان محقق شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: در طول یک سال گذشته به جهت جلسات مستمر در سطح ملی و استانی توانستیم کمبود نیروی آموزش و پرورش را جزو اولویت مسؤولان استانی و کشوری قرار دهیم.

اعتدادی در رابطه با بحث نیروی انسانی و به کارگیری بازنشستگان و کیفیت آموزشی، گفت: برای نخستین بار در سطح کشور مدیرکل آموزش و پرورش یک استان جلسات متعددی را با مسؤولان کشوری و مجمع نمایندگان استان داشت و نگرانی‌ها در این زمینه مطرح شد، با وزیر وقت و معاون پشتیبانی وزارتخانه جلسه داشتیم، با انعکاس وضعیت بحرانی نیروی انسانی در استان اصفهان متعهد شدند در تخصیص نیرو طبق ماده 28 به 5 استان از جمله استان اصفهان نگاه ویژه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: بازنشستگان را ما دعوت به کار کرده و تمام قد تا قبل از مهر ماه وقت را برای نیروی انسانی و برای کیفیت ارتقای آموزش گذاشته بودیم، برای بازنشستگان دوره گذاشته بودیم و در حوزه ابتدایی و متوسطه در هنرستان‌ها دوره ها را شروع کردیم.

وی در رابطه با قبولی‌های کنکور اصفهان مطرح کرد: استان اصفهان 2 دانش آموز تک رقمی داشت اما همه کنکور این نیست و ملاک رتبه یک تا 10 نیست، اصفهان رتبه سوم کنکور سراسری را در کشور دارد، تلاش و وجدان کاری فرهنگیان باعث شده در شاخص‌های ارزیابی افت نداشته باشیم، آران و بیدگل فوق‌العاده رتبه 2 رقمی داشته است و در رتبه‌های دو رقمی و 3 رقمی جایگاه خوبی داشتیم.

انتهای پیام/63086/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول