اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است

یک کمیسیونر ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد کمسیون اروپا برای ابراز مخالفت با توافق برگزیت پیشنهادی دولت بریتانیا به اجماع رسیده است.

کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون اروپا اعلام کرد در خصوص مخالفت با توافق پیشنهادی جدید برگزیت از سوی بریتانیا به اجماع رسیده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «گانتر اوتینگر» یکی از کمیسیونرهای اروپا روز چهارشنبه پس از جلسه‌ای سطح بالا در جمع خبرنگاران گفت: «همگی همکاران حاضر در جلسه کابینه کمیسیون با میشل بارنیر (مسئول مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا) اعلام موافقت کردند».

اوتینگر افزود: «یک بار دیگر، پیشنهاد دولت بریتانیا را بررسی کردیم و اساساً تمامی همکاران با بارنیر موافقت کردند که پیشنهاد دولت بریتانیا راه‌حلی رضایت‌بخش را ارائه نمی‌کند».

اوتینگر که مسئول بودجه اتحادیه اروپا است، همچنین صحبت‌ها در مورد وتو یا محدودیت زمانی درخصوص مرزهای ایرلند شمالی را که توسط دولت بریتانیا پیشنهاد شده بود رد کرد. او شرح داد: «ترتیبات پشتیبان (سازوکارهای جلوگیری از سخت‌گیری‌های گمرکی بین مرزهای ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند) تنها در صورتی اثرگذار خواهند بود که قابل کنار زدن توسط طرف ثالثی نباشد. دولت محلی ایرلند شمالی طرف ثالث محسوب می‌شود. اگر برای اعمال کردن شرایط [در ترتیبات پشتیبان]، آغاز و پایانی وجود داشته باشد، چنین امکانی از بین می‌رود».

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی‌های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال مواجهه شدن با سد پارلمان انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست‌‌وزیر قربانی این همه‌پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و ۱۷ خرداد رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست‌وزیری را برعهده گرفت.

۳۱ اکتبر (نهم آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و  جانسون تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد. در همین راستا دولت انگلیس توافقی را به اتحادیه اروپا تحویل  داده و اعلام کرده که بروکسل تا هفته آینده وقت دارد نظرش را درخصوص بندهای آن اعلام کند.

توافق جدید جانسون تشکیل دو مرز قانونی و گمرکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را شامل شده و سازوکارهای مربوط به مرزهای فیزیکی را حذف می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌کند قوه مجریه و مقننه ایرلند شمالی، در طول دوره انتقالی و بعد از آن هر چهار سال یکبار باید از حق رأی برای قبول این طرح برخوردار باشند.

برخلاف انتظارات قبلی، قرار است از فردا (پنجشنبه) هیئت بریتانیایی در بروکسل مذاکره برای تصویب این توافق‌نامه را آغاز کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول