اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شانه خالی کردن از مسؤولیت در زمان‌های بحرانی توسط دستگاه‌ها دیگر امکان پذیر نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: طبق قانون مدیریت بحران کشور، شانه خالی کردن از مسؤولیت در زمان‌های بحرانی توسط دستگاه امکان پذیر نیست.

شانه خالی کردن از مسؤولیت در زمان‌های بحرانی توسط دستگاه‌ها دیگر امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود شاکری شمسی ساعتی پیش در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد با بیان اینکه اتفاق اخیری که در استان در سال جاری به وقوع پیوست، برگزاری مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان بود گفت: همدلی و همراهی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران سبب شد که این مانور به خوبی برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خاطرنشان کرد: مانور مشترک بین یزد و کرمان در مقیاس خود یک حرکت بزرگ و تاکنون این کار در استان انجام نگرفته بود ولی با دستوری که صادر شد و همراهی دستگاه‌ها بسیاری از مواردی که در خصوص مدیریت بحران استان بود به نقاط قوت و ضعف پی بردیم.

وی اظهار داشت: 100 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 200 کادر مرتبط با مدیریت بحران استان یزد به استان کرمان منتقل شد که یک کار بزرگ و در جای خود مطلوب بود.

شاکری شمسی در ادامه به قانون مدیریت بحران کشور اشاره و اضافه کرد: بحث آموزش، پیش بینی و پیشگیری بیشترین تمرکزی است که قبل از شکل گیری هر بحرانی باید به آن توجه و در این قانون به آن تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خاطرنشان کرد: از دیگر موارد حائز اهمیت در این قانون درگیر بودن همه نهادها، سازمان‌ها و قوا است و هیچ سازمانی نیست در زمان‌های بحرانی نمی‌تواند از مسئولیت شانه خالی کند.

وی گفت: در این قانون به صورت تفکیک شده به وظایف هر سازمان اشاره و همه نسبت به این مسائل آگاهی کامل خواهند داشت.

شاکری شمسی شفافیت در وظایف را از دیگر ویژگی‌های قانون مدیریت بحران کشور دانست و اضافه کرد: طراحی و تدوین نظام پایش در این قانون مشخص و مکلف کرده که روسای ستادها یک گزارش سالیانه از نحوه همکاری سازمان‌ها و نهاد با بالاترین مسئول ستاد آماده سازی به نهادهای ذیربط ارائه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه در قانون مدیریت بحران کشور آمده است که یک واحد درسی در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شود، عنوان کرد: این درس اختیاری نیست و دانش آموز و دانشجو باید این درس را بگذراند که از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این قانون در کشور است.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول