اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اجلاس شورای وزرای خارجه همسود در «عشق آباد» آغاز به کار کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای همسود در شهر «عشق آباد» پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

اجلاس شورای وزرای خارجه همسود در «عشق آباد» آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع دقایقی قبل به میزبانی ترکمنستان در محل وزارتخانه امور خارجه این کشور در «عشق آباد» آغاز به کار کرد.

دستور کار جلسه امروزه شورای وزرای امور خارجه کشورهای همسود شامل پیش نویس اسناد متمرکز به تعمیق همکاری های بشردوستانه، تضمین امنیت و سایر بخش ها می باشد.

وزرای امور خارجه کشورهای جامعه همسود در جلسه امروزه باید برنامه عمل در زمینه تشدید مشارکت میان نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو را اتخاذ و اسنادی را که فردا برای امضا به شورای سران کشورهای این اتحادیه ارسال می شوند، هماهنگ کنند.

پیش نویس درخواست سران کشورهای همسود به مردم این اتحادیه و جامعه جهانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی مردم شوروی در جنگ جهانی دوم سال های 1941-1945 از آن جمله می‌باشد.

شورای وزرای امور خارجه کشورهای همسود یک نهاد اجرایی این اتحادیه می باشد که بر اساس تصمیمات شورای سران و  شورای نخست وزیران کشورهای مستقل مشترک المنافع سیاست خارجی کشورهای عضو از جمله فعالیت آنها در سازمان های بین المللی را هماهنگ و مشورت های در زمینه مسائل مربوط به سیاست جهانی مورد علاقه طرفین را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول