اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای مازندران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به روستائیان استان اختصاص یافت.

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، خسرو طالبی با اشاره به اینکه مازندران دارای 3 هزار و 600 آبادی و 2 هزار و 200 دهیاری است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 900 دستگاه ماشین آلات زباله و بیل مکانیکی دهیاری‌ها در روستاها مشغول خدمات‌رسانی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه 45 درصد جمعیت مازندران روستایی است و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: به برکت نظام و انقلاب در حال حاضر 94 درصد روستاهای مازندران دارای تلفن و دو هزار و 100 روستا مجهز به فیبر نوری و اینترنت هستند.

 طالبی با اشاره به اینکه توجه به روستاها سبب مهاجرت معکوس می‌شود از پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌های 97 و 98 این تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در روستاها در اختیار روستائیان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر معتقد هستیم روستاها باید توسعه باید باید نگاه جهادی و انقلابی به روستاها داشته باشیم، ادامه داد: درب مدیران باید به روی روستائیان باز باشد و با چهره گشاده پاسخگوی مردم شریف روستاها باشند. 

طالبی بیان کرد: اگر به جوان روستایی مجوز 100 متری برای ساخت خانه ندهیم، اگر به جوان روستایی تسهیلات خرد برای اشتغالزایی ندهیم ناچار به مهاجرت به شهر می‌شود که این امر مغایر با کلام امام و رهبری دارد که راه توسعه کشور از طریق توسعه روستاهاست. 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه و ارائه خدمات به روستاها در حال انجام است، توجه به بوم گردی و گردشگری روستایی را یکی از اقدامات خوب دولت برای توسعه روستاها برشمرد و افزود: برای توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی تسهیلات خوبی به دهیاری‌های استان اختصاص می‌باید.

 طالبی با اشاره به سیل اخیر در مازندران گفت: در سیل اخیر مازندران رتبه نخست خدمات‌دهی و بازسازی مناطق سیل زده در کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/86040/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول