اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بسته خبری اربعین| عبور ۸۰۰ هزار زائر از ۲ مرز/ ادامه ثبت‌نام در سامانه سماح تا بعد اربعین

تردد ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران، برطرف شدن مشکل حمل و نقل زائران در عراق، رهسپار شدن ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلای معلی از مرز چذابه و شلمچه و ... از اخبار بسته خبری اربعین امروز است.

بسته خبری اربعین| عبور ۸۰۰ هزار زائر از ۲ مرز/ ادامه ثبت‌نام در سامانه سماح تا بعد اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس، تردد ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران، برطرف شدن مشکل حمل و نقل زائران در عراق، رهسپار شدن ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلای معلی از مرز چذابه و شلمچه و ... از اخبار بسته خبری اربعین امروز است.

برطرف شدن مشکل حمل و نقل زائران در عراق

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: با وجود تردد پرشمار زائران و خودروها، با همکاری دولت عراق مشکل حمل و نقل زائران برطرف شد.

ثبت‌نام زائران در سامانه سماح تا بعد از اربعین ادامه دارد

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: زائران عتبات عالیات می‌توانند تا ۷ آبان‌ماه با ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر به صورت رایگان وارد عراق شوند.

تردد ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران

دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تردد بیش از ۳۲۶ هزار زائر حسینی از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

روان بودن تردد زائرین اربعین حسینی از مرز خسروی

همه مسافرین مستقر در محوطه پایانه امروز از گیت‌های ورودی مرز خسروی عبور و وارد خاک عراق شدند و در حال حاضر وضعیت تردد روان است.

رهسپار شدن ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلای معلی از مرز چذابه و شلمچه

امروز نسبت به روز گذشته جمعیت زوار به سمت مرز چذابه افزایش یافته و این افزایش موجب ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز چذابه شده است.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، در پایانه مرزی چذابه نیز شاهد افزایش زوار هستیم اما تردد روان صورت گرفته است. به‌طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته آمار خروجی کشور ایران از سمت مرز چذابه به ۳۱ هزار تن رسیده و رفته رفته که به روزهای منتهی به اربیعنی می‌رسیم، آمار ورودی به کشورمان از مرز چذابه به ۱۴ هزار تن رسیده است.

اما از ۲ مرز چذابه و شلمچه تاکنون ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به سمت کربلای معلی رهسپار شده‌اند. رفت و آمد زوار از مرز چذابه در سمت عراق که به شهر نجف رهسپار می‌شوند بسیار مهم است. به همین خاطر قرار شد تا علاوه بر ۲ روز گذشته امروز نیز ۳۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰ دستگاه اتوبوس به مرز چذابه به سمت عراق برای جابجایی زائرین به کربلای معلی انتقال داده می‌شوند.

همچنین توصیه می‌شود که زائرین قبل از آمدن به پایانه به سراغ موکب‌ها رفته و از مسیر موکب‌ها عبور کنند؛ چرا که موکب‌ها در فاصله ۱۰ کیلومتری مرز و پایانه مرزی چذابه قرار دارند.

همچنین توصیه می‌شود که زائرین آب و غذای خود را تامین کنند و به سمت پایانه بیایند. چرا که امکان دارد در مرز عراق معطلی پیش آید. توصیه دیگر نیز این است که سفر خود را مدیریت کنند و اگر امکان دارد به روزهای بعد رهسپار شوند چراکه در این روزهای سال شاهد اوج عبور زائران از مرز چذابه به کربلای معلی هستیم.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول