اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرانه دام عشایر سمنان؛ 3 برابر متوسط کشوری

رئیس سازمان امور عشایری گفت: سرانه دام عشایر استان سمنان، سه برابر سرانه دام کشوری بوده و این بسیار ارزشمند و مطلوب است.

سرانه دام عشایر سمنان؛ 3 برابر متوسط کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کرمعلی قندالی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: استان سمنان از لحاظ عشایر، ظرفیت‌های فراوانی دارد و در این حوزه بسیار غنی و متنوع است.

وی تصریح کرد: سرانه دام عشایر استان سمنان، سه برابر سرانه دام کشوری بوده و این بسیار ارزشمند و مطلوب است.

رئیس سازمان امور عشایری ادامه داد: بالای ۵۰۰ هکتار مرتع به ازای هر خانوار عشایری در استان سمنان وجود دارد؛ جشنواره ایل سنگسر یکی از اقدامات بسیار مطلوب در حوزه معرفی عشایر و همچنین توسعه و تقویت اقتصاد این قشر است.

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: در آینده نزدیک، جشنواره ملی ایل سنگسر در این استان برگزار خواهد شد که یکی از اقدامات مطلوب در حوزه معرفی عشایر و توانمندی‌های آنها و تقویت اقتصاد عشایری است.

وی بیان کرد: ایل سنگسر یکی از بزرگ‌ترین ایل‌های عشایری کشور است؛ ایل سنگسر در بحث غذا، صنایع‌دستی و محصولات لبنی فعالیت‌های بسیار ارزشمند و مطلوبی دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: بیشترین طول مسیر کوچ به طول بالغ بر یک هزار و 400 کیلومتر متعلق به عشایر استان سمنان است؛ موانع و مشکلات حوزه امور عشایر در استان را منعکس کرده و به‌طور مستمر و جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2568/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول