اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

22 استارتاپ در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزارشده است

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بر اهمیت و تلاش برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید و گفت: در یک سال و نیم گذشته 22 استارتاپ عمدتاً در حوزه شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل برگزارشده است.

22 استارتاپ در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزارشده است

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری مهم‌ترین ویژگی این واحد دانشگاهی را تمرکز بر نسل سوم دانش و حرکت به‌سوی دانشگاه حل مسئله عنوان و اظهار داشت: با تلاش‌ بسیار سعی کردیم دانشگاه را به سمت شناسایی مشکلات جامعه سوق دهیم و با توجه به توانمندی‌های ممکن معضلاتی را که کشور با آن روبه‌رو بوده مرتفع سازیم که در همین راستا این واحد دانشگاهی به‌عنوان قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل کشور انتخاب‌شده و با همکاری  و قرارداد با شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از طریق دانشجویان این دانشگاه موفق به بازسازی کامل یک دستگاه واگن آلمانی شدیم و حرکت‌های جدیدی را در این راستا ازجمله قرارداد بازسازی ده واگن آغاز کرده‌ایم.

وی بر اهمیت و تلاش برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید و ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه یک فرستنده تلویزیون دیجیتال ساخته‌اند که مراحل تأیید آن در صداوسیما در حال انجام است همچنین یک پوشش نانو تولید کرده‌اند که در صورت استفاده از آن گردوغبار و آلودگی بر آن محیط اثر نمی‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری به برگزاری 22 استارتاپ در یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و افزود: فضای خوبی در این دانشگاه برای تحقیق و پژوهش استاد و دانشجو فراهم‌شده است، هرچند در یکی دو سال اخیر این فضا در همه دانشگاه‌های آزاد ایجادشده ولی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در بعضی قسمت‌ها به‌صورت جدی پیشتاز است.

قاضی مغربی در ادامه با بیان اینکه به‌عنوان یک فرد مسؤول در دانشگاه و بسیجی به حجاب و عفاف در دانشگاه مقید هستم و معتقدم محیط دانشگاه باید بی‌آلایش و محیط تفکر و اندیشیدن باشد و مصمم هستیم قانون و قاعده آراستگی را پیاده کنیم.

وی یادآور شد: فضای دانشگاه متأثر از جامعه است ولی با توجه به جایگاه دانشگاه می‌تواند متفاوت و متمایز با جامعه باشد و معتقدم شدنی است و تمام هم‌وغم پیاده‌سازی آن را دارم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بر بخشنامه‌ای و دستورالعمل نبودن این موضوع تأکید کرد و گفت: عفاف و حجاب نیازمند عزم عمومی و کار درازمدت است و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و در این راستا اولین و مهم‌ترین گام همگام کردن اساتید و کارکنان بوده که خوشبختانه بدنه مذهبی این دانشگاه شرایط را هموار کرده و وقتی قول می‌دهم به نقطه مطلوب در این امر برسیم و انتهای سال وضعیت خوبی شاهد باشیم به پشتوانه همین همکاران است.

قاضی مغربی به حضور اخیرش در دانشگاه‌های آلمان اشاره کرد و افزود: اساتید و دانشجویان در این کشور با دوچرخه به دانشگاه می‌آمدند و با پوشش و لباسی ساده فقط برای درس و تحصیل وارد می‌شدند و دغدغه‌ای جز آن نداشتند.

وی با اشاره به اعزام دومین کاروان دانشجویی، استادان و کارکنان به کربلای معلا تصریح کرد: رویکرد دانشگاه چند جنبه‌ای است و مسائل فرهنگی تک‌بعدی نبوده و باید از ابعاد مختلف نظر داشت تا بر آن غلبه کنیم و با امرونهی و محدودیت نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید لذا سال گذشته برای اولین بار تنها واحد دانشگاهی بودیم که کاروان اربعین حسینی را به کربلا اعزام کردیم و امسال نیز با افتخار دومین پیاده‌روی اربعین هیئت فاطمه الزهرا(س) این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/67052/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول