اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موکب‌های استان سمنان؛ میزبان زائران اربعین

موکب‌های استان سمنان این روزها میزبان زائران اربعین هستند و هر روز هزاران زائر اباعبدالله الحسین (ع) به همت موکب‌داران سمنانی خدمات‌رسانی می‌شوند.

موکب‌های استان سمنان؛ میزبان زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طبق گفته وزیر کشور، امسال حجم زائران اربعین حسینی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و ثبت‌نام‌ها در سامانه «سماح» این امر را به‌خوبی نشان می‌دهد.

کمیته اسکان و تغذیه تشکل‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز سهمیه استان سمنان را در بخش اسکان و تغذیه افزایش داده است و امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر در اسکان و تغذیه در قالب 34 موکب رسیده است.

چهار موکب استان سمنان در مرز مهران، ۱۰ موکب در نجف اشرف، 6 موکب در مسیر نجف به کربلا، ۱۳ موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین در بخش اسکان و تغذیه خدمات ارائه می‌دهند.

سهم ۵۰ درصدی سمنان از موکب‌های استان

حدود نیمی از موکب‌های استان سمنان در راهپیمایی اربعین امسال از سوی مرکز استان تأمین و تعبیه شده است.

با توجه به ۱۱ موکب سمنان و ۶ موکب ستاد استان یعنی مجموعاً ۱۷ موکب از کل ۳۵ موکب استان سمنان که توسط مرکز استان تأمین و برپا می‌شود، حدود ۵۰ درصد از موکب‌های استان سمنان به مرکز استان تعلق دارد.

سهم شاهرود از موکب‌های استان سمنان، ۶ مورد و معادل ۱۷ درصد است. مهدی‌شهری‌های غیور هم امسال گل کاشتند و با پنج موکب سهم ۱۴ درصدی موکب‌های استان را به خود اختصاص دادند.

دامغان، گرمسار و میامی هر کدام دو موکب و سرخه با یک موکب در این امر مهم و ارزشمند مشارکت کرده‌اند.

اینجا کربلاست

صداوسیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروه‌های صدا و تصویر، راهپیمایی عظیم اربعین را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد.

برنامه‌سازان این مرکز در قالب دو گروه صداوسیما، راهپیمایی عظیم مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به‌صورت زنده پوشش خواهند داد.

این گروه با عنوان موکب رسانه‌ای فجر در عمود 1120 مسیر نجف کربلا، با اجرای برنامه زنده و ارسال گزارش‌های صوتی و تصویری از 19 مهرماه تا روز اربعین مستقر خواهند بود.

سیمای مرکز سمنان در این مدت با ویژه‌برنامه روایت عاشقی در بخش‌های بعد از برنامه اذان گاهی ظهر و بخش شبانگاهی از ساعت 21 تا 22 به تهیه‌کنندگی عباس بشیری و اجرای حمید قرائیان و گزارش‌هایی از مهران مجیدپناه عشق و دلدادگی و ارادت زائران حسینی را علاوه بر سیمای مرکز سمنان از طریق شبکه شما و شبکه‌های استانی و سراسری به تصویر می‌کشند.

صدای مرکز سمنان هم ویژه‌برنامه مسیر عشق به تهیه‌کنندگی حجت‌الله یحیایی، گویندگی محمد اکبری و گزارشگری مهران مجیدپناه را از 19 تا 26 مهرماه هرروز از ساعت 10 تا 11 و 22:30 تا 23:30 از محل عمود 1120 مسیر پیاده‌روی اربعین به روی آنتن خواهد برد.

گفت‌وگو با زائران و موکب‌داران اربعین، اطلاع‌رسانی در خصوص پیاده‌روی اربعین، مباحث کارشناسی مذهبی، گفت‌وگو با مسؤولان استانی و کشوری شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین و برقراری ارتباط زنده با شبکه‌های استانی و سراسری صدا از بخش‌های این ویژه‌برنامه رادیویی خواهد بود.

همچنین معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروهی به این موکب رسانه‌ای با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با شبکه تعاملی سپهر معاونت فضای مجازی، تهیه چند مستند، فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ تصویری یک دقیقه‌ای اینستاگرامی، پادکست، پوستر، عکس نوشت و پخش زنده در شبکه مجازی (اینستاگرام) راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش خواهد داد.

گزارش ویدئویی زیر را ببینید:

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول