اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تعمیرات اساسی واحد ۲۵ مگاواتی هیتاچی نیروگاه ری

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری گفت: با پایان یافتن فصل تابستان و کاهش مصرف برق، به منظور آغاز تعمیرات دوره‌ای، واحد ۱۱ هیتاچی از مدار تولید خارج شد.

تعمیرات اساسی واحد ۲۵ مگاواتی هیتاچی نیروگاه ری

حمید بادرستانی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نیروگاه با گذر از فصل تابستان به منظور عملیات تعمیرات اساسی، واحد شماره ۱۱ هیتاچی را طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده از مدار تولید خارج کرد.

وی افزود: در همین راستا با پایان یافتن فصل تابستان و کاهش مصرف برق، به منظور آغاز تعمیرات دوره‌ای واحد ۱۱ هیتاچی را بمدت ۵۵ روز از مدار تولید خارج می‌کنیم تا با تلاش همکاران خود و بدون حضور پیمانکاران، این واحد را تا اوایل آذرماه مجددا به مدار تولید برق سراسری کشور متصل کنیم.

بادرستانی تصریح کرد: این واحد ۲۵ مگاواتی از اوایل راه اندازی تا آخر شهریور ماه سال جاری 173 هزار و 776 مگاوات ساعت  کارکرد عادی داشته است و توانسته عملکرد مناسبی را به ثبت برساند.

وی در ادامه به تعویض سیستم کنترل واحد 34 میتسوبیشی نیروگاه اشاره کرد و گفت: نوع قبلی این سیستم کنترل بسیار قدیمی بود و تهیه قطعات یدکی منسوخ شده و بسیار سخت بود و شرکت خارجی هم خدماتی انجام نمی‌داد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری اضافه کرد: پس از کار مطالعاتی و کارشناسی، پیمانکار داخلی بدون مشارکت شرکت خارجی و به صورت صد درصد داخلی بومی‌سازی را با موفقیت کامل انجام داد و این واحد در مدار قرار گرفت که می‌تواند بار مورد نیاز را در اختیار شبکه قرار بدهد.

بادرستانی بیان کرد: در بین نیروگاه‌های گازی کشور اولین بار است که تعویض سیستم کنترل توربین گازی با ظرفیت 85 مگاوات با استفاده از قطعات ساخت داخل انجام می‌شود و با این کار بار دیگر ثابت کردیم که با وجود تحریم‌ها در بحث‌های ساخت داخل می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/م/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول