اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۲۰ روز زمان برای رسیدگی به یک طرح در استان فاجعه است

استاندار قزوین گفت: ۲۲۰ روز زمان برای رسیدگی به یک طرح در استان فاجعه است و هر طرح باید حداکثر ظرف مدت 45 روز مورد رسیدگی قرار یگیرد و صدور مجوزهای سرمایه گذاری نیز نباید بیش از ۲۰ روز زمان ببرد.

۲۲۰ روز زمان برای رسیدگی به یک طرح در استان فاجعه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی‌استانداری، هدایت‌الله جمالی استاندار قزوین در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان آوج اظهار کرد: هزاران شهید برای حفظ و توسعه نظام اسلامی‌جانفشانی کرده‌اند و نباید برای رسیدن به منافع شخصی این مسئله را نادیده بگیریم.

وی افزود: همه ما در یک کشتی به نام جمهوری اسلامی‌ایران هستیم و سوراخ کردن یک نقطه از این کشتی به نابودی کل جامعه منجر می‌شود، بنابراین دعواهای جناحی باید کنار گذاشته شود و نباید در مسیر خواسته‌های دشمن حرکت کرد.

وی عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی به عنوان تشکلی قانونی و نیز مهمترین شورا در حوزه طراحی و اجرای مصوبات طرح‌ها است و نقش موثری در توسعه هر منطقه دارد.

جمالی‌پور با بیان اینکه پیگیری اعتبارات و تسهیل‌گری در امور مختلف از مواردی است که در این شورا مورد غفلت واقع شده است، تأکید کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای برنامه‌ریزی، همفکری و همراهی مدیران و فرمانداران در خصوص برنامه‌های پیشنهادی مناطق، بررسی و تصویب و در نهایت ارائه راهکارهای حیاتی برای حل مشکلات شهرستان‌ها است.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و مستمر این شورا در جهت توجه به مناطق به خصوص بخش‌های کمتر توسعه یافته، اظهار کرد: حضورم در نخستین جلسه این شورا در آوج نیز به همین منظور بوده است.

جمالی‌پور اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها قبل از برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی باید با تشریک مساعی و نشست‌های کارشناسی، برنامه‌ها و خواسته‌های خود را دسته‌بندی کنند تا در زمان برگزاری این نشست بتوانند از طرح‌های خود به بهترین شکل دفاع کنند.

استاندار قزوین در ادامه بر حضور جدی و پررنگ مدیران در جلساتی که تاکید بر حضور آنان شده اشاره و یادآور شد: به غیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی کسی حق حضور در این نشست‌ها را ندارد.

 

صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری نباید بیش از ۲۰ روز زمان ببرد

وی همچنین گفت: صدور مجوزها در زمینه‌های مختلف کاری نباید بیشتر از ۲۰ روز بیشتر به طول بیانجامد و اگر دستگاهی در این مدت پاسخ استعلام را نداد به منزله مثبت تلقی می‌شود.

استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی نظر مخالف و موافقت خود را در خصوص صلاحیت سرمایه‌گذاران باید با ذکر دلایل و مستندات مشخص کنند و پنجره واحد برای پیگیری استعلام‌ها نیز باید در استان راه‌اندازی و فعال شود.

وی تأکید کرد: ۲۲۰ روز زمان برای رسیدگی به یک طرح در استان فاجعه است و هر طرح باید حداکثر ظرف مدت 45 روز مورد رسیدگی قرار یگیرد و امروز مدیران استانی باید خودشان را وقف چنین کارهایی کنند و مانع توسعه استان نشوند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: بحث خام فروشی باید از میان برداشته شود و لازم است که در این راستا در حوزه معدن به فناوری‌های روز مجهز شویم.

وی شهرستان آوج را دارای ظرفیت‌های بالا دانست و گفت: آوج در حوزه معدن و صنایع تبدیلی و گردشگری دارای ظرفیت‌های خوبی است و در حوزه دامی ‌نیز جهاد کشاورزی برای صدور پروانه و توسعه واحدهای دامی ‌این شهرستان باید تلاش بیشتری انجام دهد.

مقام عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: امروز کشور سخت‌ترین روزهای دوران انقلاب را پشت سر می‌گذراند و از پیروزی انقلاب اسلامی‌تا به امروز با چنین شرایطی روبرو نشده‌ایم و در همچین موقعیتی باید انسجام و وحدت میان خود را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در رقابت‌های سیاسی باید قائل به اخلاق باشیم، گفت: یادمان نرود رقابت اگر برای توسعه باشد خوب است، اما اگر برای ریختن آبروی دیگران باشد نامشروع و مذموم است.

جمالی‌پور در پایان با بیان اینکه مسؤولان نباید مردم را بی اعتنماد کنند، یادآور شد: بی اعتماد ساختن مردم به معنای همراهی با دشمنان است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول