اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اجرای تعزیه در نقطه صفر مرزی/ تجلی عشق و ارادت به آستان حضرت اباعبدالله در مرز خسروی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین گفت: هر شب 2 اجرا از مراسم تعزیه، یکی در سطح شهر قصرشیرین و دیگری در مرز خسروی برای زائران خواهیم داشت.

اجرای تعزیه در نقطه صفر مرزی/ تجلی عشق و ارادت به آستان حضرت اباعبدالله در مرز خسروی

سحر پوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص برگزاری سوگواره استانی تئاتر خیابانی و میدانی به‌مناسبت اربعین حسینی، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای رسالتی که دارد برنامه‌ریزی‌هایی را برای این ایام انجام داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین ادامه داد: نخستین سوگواره تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق به مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی از جمله برنامه‌های فرهنگی و شاخص تدارک دیده این اداره برای زائران است.

وی ادامه داد: از شب گذشته اجرای این برنامه استارت خورده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

پوره افزود: با بسته شدن مرز خسروی جمعیتی در شهر قصرشیرین و این پایانه مرزی اسکان داده می‌شوند، لذا هر شب با 2 اجرا یکی در سطح شهر قصرشیرین و دیگری در مرز خسروی عشق و ارادت خود را به آستان حضرت اباعبدالله در قالب زبان هنر بیان می‌‌کنیم.

وی به تاثیر زبان هنر در بیان فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: یکی از این هنرها هنر تئاتر خیابانی است که مردم ایران اسلامی از هنر تئاتری که برگرفته از شور حسینی باشد، استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول