اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 8 درجه در سواحل شمال و دامنه جنوبی البرز/هشدار آبگرفتگی معابر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا ظهر امروز ‌کاهش دما بین 4 تا 8 درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را شاهدیم.

کاهش دما تا 8 درجه در سواحل شمال و دامنه جنوبی البرز/هشدار آبگرفتگی معابر

صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با نفوذ سامانه بارشی شاهد وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش دما‌ امروز در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان و برخی مناطق استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان‌، قزوین، زنجان و خراسان شمالی‌ هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل تا پیش از ظهر امروز یکشنبه فعالیت این سامانه کاهش می‌یابد و در دیگر مناطق مذکور‌ تا اواخر وقت امروز فعالیت این سامانه پایان می‌یابد.

وی افزود: در این راستا نتیجه فعالیت این سامانه ‌آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و کاهش دما بین 4 تا 8 درجه است که توصیه می‌شود‌هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی احتیاط لازم اعمال شود.

ضیائیان اظهار داشت: امروز ‌رگبار باران گاهی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق هرمزگان، جنوب و غرب فارس و برخی نقاط کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود و ‌اواخر وقت امروز فعالیت سامانه پایان می‌یابد و موجب ‌آبگرفتگی احتمالی معابر ‌می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا همچنین شاهد وزش باد شدید و گردوخاک‌ در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل خواهیم بود که موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط بعد از ظهر سه‌شنبه ‌پایان می‌یابد، گفت: ‌توصیه می‌شود در این مدت ‌کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز تردد نکنند.

ضیائیان اظهار داشت: امروز تا ظهر ‌در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: تا ظهر امروز ‌کاهش دما بین 4 تا 8 درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را شاهدیم.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی شهرها، گفت: امروز کمینه دما در اردبیل 2 درجه بالای صفر، در بجنورد 4 درجه بالای صفر در بیرجند و سنندج 4 درجه بالای صفر در شهرکرد 3 درجه بالای صفر و در همدان 2 درجه بالای صفر است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما امروز در تهران 26 درجه و کمینه دما 16 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول