اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص ۸۶ درصد از زکات سمنان به نیازمندان/ ۶ زندانی آزاد شدند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۸۶ درصد از زکات صرف محرومان استان سمنان شد.

اختصاص ۸۶ درصد از زکات سمنان به نیازمندان/ ۶ زندانی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان، محسن مسعودیان راد از آزادی ۶ زندانی جرائم غیرعمد از محل مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بخش اعظمی از زکات به امور محرومان استان سمنان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بخشنامه شورای زکات ضروری است ۶۰ درصد از زکات به امور محرومان جامعه و تنها ۴۰ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: استان سمنان از این امر پیشی گرفت و جز استان‌های ممتاز در اختصاص کمک به نیازمندان از محل زکات قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان در شش ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۳۷۰ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل جمع‌آوری زکات ۸۷ سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت‌ شده است، تصریح کرد: یک هزار و 458 خدمت درمانی به نیازمندان استان سمنان ارائه شد.

مسعودیان‌راد به آزادی ۶ زندانی غیرعمد از محل مشارکت مردم استان سمنان از محل پرداخت زکات خبر داد و گفت: ۶ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۳۵ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تهیه ۱۰ هزار و ۱۲۸ کمک معیشت را از دیگر بسته‌های حمایتی از محل زکات به مددجویان این نهاد و نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات نسبت به شش ماهه سال گذشته با رشد دو برابری همراه شده است.

وی به اختصاص ۱۴ درصدی از مجموع مشارکت‌های مردمی در پرداخت زکات برای پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی خبر داد و گفت: ساخت یک مسجد و حسینیه و سه پروژه دیگر و بهسازی مسجد، حسینیه در پنج پروژه اجراشده است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول