اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مسجد متروکه در مسیر زائران اربعین حسینی+تصاویر

مسجدی که روزی قرار بود محل راز و نیایش مسافران در جاده‌های استان کرمانشاه و مسیر منتهی به مرز خسروی باشد، این روزها پذیرای زائران اربعین حسینی نیست و بر در آن قفل زده‌اند!

مسجد متروکه در مسیر زائران اربعین حسینی+تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، همه‌ساله با شروع ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، مساجد بین‌راهی از مبداء زائران ایرانی تا نقطه صفر مرزی پذیرای عاشقان حسینی برای انجام فرائض دینی است. کمبود برخی مساجد بین‌راهی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان گاهی با حجم زیاد زوار بیش‌تر نمایان می‌شود.

امسال نیز در مسیر تردد زائران اربعین حسینی که از راه استان کرمانشاه به سمت مرز مهران در تردد هستند، مسجدی بلا استفاده تعجب زوار حسینی را به خود جلب کرده است.

روی ساختمان این مسجد به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نوشته شده است: بنای این مسجد در یکصدمین سال تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه و مساعدت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سال ۱۳۷۷ شروع و در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

شیشه‌های این مسجد شکسته شده و محوطه درونی مسجد خالی از فرش بوده و سیستم آبرسانی در قسمت وضوخانه مسجد نیز قطع است. این در حالی است که مسجد در کنار یکی از ساختمان‌های راهدارخانه قرار دارد.

در ادامه تصاویری از این مسجد می‌آید:

 

 

 

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول