اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

همراه با موکب‌های سمنان| از پذیرایی هزاران نفری تا میزبانی زائران خارجی

پذیرایی روزانه هزاران نفر از مشتاقان حسینی، میزبانی زائران خارجی و ارتباط با بیش از 11 شبکه ملی و استانی رادیو و تلویزیونی تنها بخشی از تلاش‌های موکب‌های استان سمنان است.

همراه با موکب‌های سمنان| از پذیرایی هزاران نفری تا میزبانی زائران خارجی

خبرگزاری فارس سمنان- حسن رضاییان: این روزها هر گوشه‌ای از ایران اسلامی نگاه می‌کنید، موکبی برافراشته شده تا زائران حرم حسینی را پذیرا باشد.

نمایندگان استان سمنان هم در کربلا و نجف به‌عنوان گروه پیشرو مستقر شده‌اند و کاروان‌ها برای اطلاع از شرایط موکب‌ها برای اسکان زائران می‌توانند با شماره‌های مسؤولان موکب‌ها تماس بگیرند تا برای اسکان و تغذیه آنها با مشکلی مواجه نشوند.

امسال هم تلاش شده است تا طبق سنوات گذشته بهترین خدمات به همه زائران اربعین حسینی ارائه شود؛ اما از موکب‌های استان سمنان چه خبر؟

پذیرایی روزانه 8 هزار زائر کربلا در موکب مصباح‌الهدی شاهرود

یکی از خادمان موکب مصباح‌الهدی شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه روزانه در کربلا به‌طور میانگین از حدود پنج هزار تا هشت هزار نفر در هر وعده صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌کنیم، گفت: موکب مصباح‌الهدی شاهرود سه سال است که در ورودی کربلا برپا می‌شود و در سال جاری هم در کربلا و هم نجف موکب داریم و این موکب در نجف به نام حسینیه هاشمی‌شاهرودی در خیابان بنت‌الحسن مستقر است.

عباسعلی اکبریان معروف به حاج عباس اظهار کرد: به‌طور روزانه پذیرای حدود یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ نفر در نجف اشرف هستیم و در کربلا نیز به‌طور میانگین از حدود پنج هزار تا هشت هزار نفر در هر وعده صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌کنیم و بیش از دو هزار نفر هم در موکب مصباح‌الهدی شاهرود اسکان داده می‌شوند.

این خادم موکب مصباح‌الهدی شاهرود با تأکید بر اینکه از مهم‌ترین خاطرات ما ورود افراد خارجی به موکب‌هاست، اضافه کرد: فردی خارجی به یکی از موکب‌ها مراجعه کرد و در حرم امام حسین (ع) دگرگون شده بود و با یکی از طلبه‌هایمان به نام حجت‌الاسلام زارع آشنا شد و با راهنمایی او، از اسلام می‌پرسید.

اکبریان با اشاره به اینکه خاطرات اربعین بسیار زیاد است، اظهار کرد: افراد زیادی در این فضا دگرگون می‌شوند و سال‌های بعد هم به پیاده‌روی اربعین می‌آیند.

ارسال بیش از 1000 تخته پتو و بالش به نجف اشرف

ابراهیم احمدی، خادم موکب پیروان ولایت بخش بیارجمند هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ارسال بیش از یک هزار تخته پتو و بالش به نجف اشرف برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

وی اظهار کرد: موکب پیروان ولایت بخش بیارجمند در سال ۹۷ برای نخستین بار در نجف اشرف برپا شد و این موکب تنها برای اسکان زائران است و در سال‌های گذشته خدمات خوبی ارائه شده است.

این خادم حسینی اضافه کرد: بیش از یک هزار تخته پتو و بالش به نجف اشرف ارسال شد تا در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گیرد.

خادم موکب پیروان ولایت بخش بیارجمند ادامه داد: این موکب در اصل مخصوص اسکان است؛ اما تا جایی که بتوانیم به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهیم.

احمدی افزود: چرخ خیاطی برای ارائه خدمات دوخت و دوز به زائران در موکب پیروان ولایت بخش بیارجمند وجود دارد و با چای و شربت از زائران پذیرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه موکب پیروان ولایت بیارجمند در صحن حضرت زهرا (س) در نجف مستقر است، اضافه کرد: سال گذشته هر شبانه‌روز یک هزار و ۲۰۰ نفر در این موکب اسکان داد می‌شدند.

خادم موکب پیروان ولایت بخش بیارجمند با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سراسر درس و خاطره است، تصریح کرد: در این اجتماع دل انسان زنده می‌شود.

احمدی با تأکید بر اینکه سال گذشته در روز آخر به زائران افغانستانی و پاکستانی با خانواده اسکان دادیم، اظهار کرد: چون چادرها را جمع کرده بودیم، برای جدا کردن زنان و مردان خودروها را بین چادرها قرار دادیم و به آنها خدمات‌رسانی کردیم.

ارتباط با بیش از 11 شبکه ملی و استانی

مسؤول تولیدات رسانه‌ای موکب رسانه‌ای فجر هم به فارس گفت: با فعال شدن بیش از 21 اس.ان.جی در راهپیمایی اربعین امسال، بسیاری از شبکه‌ها پایگاه رسانه‌ای دارند و ما سیاست امسالمان را پوشش محتوایی تعریف کردیم و ارتباطات مقطعی و کوتاه مدنظرمان نیست.

مجید صحاف افزود: موکب رسانه‌ای فجر جدا از زیرساخت‌های متنی که باید ایجاد کند، انتقال دادن پیام‌های اصلی و مهم اربعین است.

به گفته وی، چیدمان محتوایی تاکنون به‌گونه‌ای انتخاب شده که دربرگیری مخاطب را داشته باشد؛ اما مخاطبان اصلی ما کسانی هستند که از حضور در این رویداد عظیم محروم هستند.

صحاف اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا جاماندگان اربعین هم فعالیت‌هایی در خصوص بزرگداشت این حادثه عظیم در شهرشان داشته باشند

مسؤول تولیدات رسانه‌ای موکب رسانه‌ای فجر آر ارتباط با شبکه‌های مختلف ملی و استانی خبر داد و افزود: شبکه سلامت امسال شعار خود را بر مبنای بهداشت روان قرار داده و قرار است دو برنامه با این موضوع تهیه و پخش شود.

وی تصریح کرد: قرار است روزی نیم ساعت با برنامه همین امشب از شبکه سلامت در خدمت بینندگان باشیم.

به گفته صحاف، شبکه قرآن نیز دو شب با برنامه پرمخاطب قدم‌های جابر از عمود 1120 به روی آنتن می‌رود.

مسؤول تولیدات رسانه‌ای موکب رسانه‌ای فجر افزود: شبکه افق نیز در دو روز منتهی به اربعین با ویژه‌برنامه حرفه‌ای و به مدت یک ساعت در موکب رسانه‌ای فجر تولید و پخش خواهد شد.

صحاف ادامه داد: پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه 3 با عنوان مخاطب خاص نیز هر شب به مدت 10 دقیقه از این موکب برنامه دارد.

وی گفت: زنده‌باد زندگی از شبکه دو، شبکه‌های آموزش و شما و همچنین شبکه‌های استانی سمنان، اصفهان، خراسان رضوی و شیراز هم از دیگر شبکه‌هایی هستند که بخشی از محتوا و برنامه اربعین خود را در موکب رسانه‌ای فجر تولید و پخش خواهند شد.

خدمات‌رسانی موکب‌ها تا ۲۹ مهرماه

خدمات‌رسانی موکب‌های استان سمنان به زائران حسینی از روز ۱۷ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد و برخی موکب‌ها به‌تناسب شرایط و مراجعه‌کننده‌ای که دارند، مانند موکب «لبیک یا حسین (ع)» استان سمنان در نجف اشرف از ۱۵ مهرماه خدمات ارائه داده‌اند.

این فعالیت‌ها ثمره تلاش پنج تا 6 ماهه مسؤولان و هیأت امنای موکب‌های استان سمنان است که امکانات موردنیاز را برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول