اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان| آغاز مذاکرات صلح در جوبا و اعتراضات در کردفان

رئیس شورای حاکمیتی سودان با هدف آغاز مذاکرات با گروه‌های مسلح، امروز بنا به دعوت رئیس‌جمهور سودان جنوبی به این کشور سفر کرد.

سودان| آغاز مذاکرات صلح در جوبا و اعتراضات در کردفان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان امروز دوشنبه وارد شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی شد.

این سفر البرهان به جوبا بنا به دعوت «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی به منظور مشارکت در افتتاحیه نشست مذاکرات صلح بین دولت سودان و گروه‌های مسلح این کشور، صورت گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البرهان در فرودگاه جوبا مورد استقبال رئیس‌جمهور سودان جنوبی و تعدادی از مقامات این کشور قرار گرفت.

افتتاحیه مذاکرات صلح امروز دوشنبه در جوبا برگزار می‌شود و قرار است رئیس‌جمهور سودان جنوبی و نیز روسای جمهوری اوگاندا، کنیا، سومالی، جیبوتی، «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی، «ابی احمد» نخست‌وزیر مصر و تعدادی دیگر از مسئولان منطقه‌ای و بین‌المللی در این نشست حضور داشته باشند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نخست‌وزیر اتیوپی، نخست‌وزیر مصر و رئیس‌جمهور اوگاندا نیز وارد جوبا شده و مورد استقبال سلواکر میاردیت قرار گرفتند.

رئیس‌جمهور سودان جنوبی به دنبال سرنگونی رژیم «عمر البشیر»رئیس‌جمهور سابق سودان، طرح ابتکاری برای میانجی‌گری بین شورای نظامی و گروه‌های مسلح این کشور را با هدف دستیابی به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز منازعات ارائه کرده بود و سپتامبر گذشته دولت سودان و گروه‌های مسلح با دعوت جوبا برای مذاکرات موافقت کردند.

اعتراضات در منطقه کردفان

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با آغاز مذاکرات صلح در جوبا، شماری از معترضان وابسته به گروه «مقاتلی الدفاع الشعبی» امروز دوشنبه جاده مواصلاتی بین خارطوم و کردفان در غرب سودان را مسدود کرده و از دولت این کشور خواستند تا به درخواست‌های مالی و ادغام آن‌ها در دستگاه‌های رسمی پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، درخواست معترضان همچنین شامل پرداخت حقوق مالی مربوط به خانواده‌های کشته‌شدگان این گروه است.

معترضان خواستار استخدام نیروهای این گروه در دستگاه‌های مختلف، شرکت‌های نفتی و تولیداتی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول