اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لزوم توجه به اشتغال جوانان در مناطق مرزی/ مناطق مرزی مستعد پرورش و صدور حاشیه‌نشین

بخشدار بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مناطق مرزی مستعد پرورش حاشیه‌نشین و ایجاد مهاجرت هستند، گفت: برای رفع این مشکل باید به مشکلات جوانان به ویژه اشتغال آنها توجه شود.

لزوم توجه به اشتغال جوانان در مناطق مرزی/ مناطق مرزی مستعد پرورش و صدور حاشیه‌نشین

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حاجی‌نظر شیرمحمدلی صبح امروز در جلسه هماهنگی اقدامات عمرانی و اجتماعی حاشیه شهرهای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی به خودی خود به وجود نمی‌آید، اظهار کرد: اقدامات امروز ما برای کمک به حاشیه‌نشینان و رفع مشکلات زندگی آنهاست در حالی که باید قبل از حاشیه‌نشینی وارد میدان می‌شدیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما مدیران این است که ابتدا علت حاشیه‌نشینی را پیدا کنیم، افزود: بعد از پیدا کردن علت‌های حاشیه‌نشینی با توجه به شاخص‌های بومی منطقه باید برای رفع آن تلاش کنیم تا از همان گذرگاه اصلی مسیر ایجاد حاشیه‌نشینی را مسدود کنیم.

بخشدار بخش داشلی‌برون گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بخش داشلی‌برون و شهر اینچه‌برون بسیار مستعد پرورش حاشیه‌نشین برای شهر گنبدکاووس است، خاطرنشان کرد: وقتی امکانات و تجهیزات به میزان لازم و باسرعت و شتاب مناسب به سمت مناطق مرزی و بخش‌های فرعی شهرستان‌ها نیاید قطعا موجب مهاجرت مردم از این مناطق به سمت شهرها و مراکز شهرستان‌ها می‌شود.

شیرمحمدلی بر لزوم انجام اقداماتی برای توسعه مناطق روستایی و مرزی با هدف جلوگیری از مهاجرت قبل از اقدام فرهنگی و اجتماعی برای حاشیه‌نشینان تاکید کرد و گفت: انتظار ما توجه ویژه به مشکلات جوانان در مناطق مرزی و روستایی به ویژه موضوع اشتغال آنان است.

وی با تقدیر از تمامی اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی تاکنون، اضافه کرد: با همه توسعه رخ داده در این 40 سال که انصافا قابل مقایسه با سده‌های قبل نیز نیست اما همچنان عقب‌ماندگی‌های تاریخی بسیاری در نقاط مرزی وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول