اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اخبار اربعین| از اجرای ویژه‌برنامه‌های رادیو و تلویزیونی تا خدمات‌رسانی موکب‌ها

صدا و سیمای مرکز سمنان در اربعین حسینی با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی با مردم عزادار این استان همراه خواهد بود و خدمات‌رسانی به زائران در موکب آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان نیز همچنان ادامه دارد.

اخبار اربعین| از اجرای ویژه‌برنامه‌های رادیو و تلویزیونی تا خدمات‌رسانی موکب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به مناسبت در پیش بودن اربعین حسینی، صدا و سیمای مرکز سمنان با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی با مردم عزادار این استان همراه خواهد بود.

صدای مرکز سمنان ویژه‌برنامه زنده «دریای عطش» را به تهیه‌کنندگی صدیقه مطیعی در شب اربعین از ساعت 18:30 تا 20 با آیتم‌های بحث کارشناسی در مورداهمیت روز اربعین و بیان دعاها و احادیث وارده برای این روز، اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری اربعین در استان سمنان، ارتباط زنده با گزارشگر اعزامی مرکز به کربلا، تبیین زیارت اربعین و ... به روی آنتن می‌برد.

ویژه‌برنامه «رویای حرم» نیز در صبح روز اربعین از ساعت 8:30 تا 10 به تهیه‌کنندگی سودابه ذوالفقارخانی روی آنتن خواهد رفت که در آن با دعوت از کارشناسان مذهبی به مباحثی همچون فرهنگ اربعین و زیارت جابر در روز اربعین پرداخته خواهد شد؛ کلام بزرگان در خصوص اربعین و امام حسین (ع)، شعر شاعران آیینی، معرفی کتاب، ارتباط با مراکز استان‌ها، نمایش رادیویی، گزارش و ... نیز بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه است.

همچنین برنامه «مسیر عشق» از ساعت 10 تا 11 صبح روز اربعین به تهیه‌کنندگی حجت‌الله یحیایی از محل عمود 1120 مسیر نجف کربلا به‌صورت زنده از حال و هوای زائران حسینی خواهد گفت.

در شام اربعین حسینی هم «چلچراغ اشک» ویژه‌برنامه دیگر صدای مرکز سمنان است که به تهیه‌کنندگی مریم بابایی از ساعت 18:30 تا 20 با گزارش‌هایی از موکب‌ها و مجالس عزاداری در استان، بحث کارشناسی در مورد اهمیت برگزاری و شرکت در راهپیمایی اربعین، شعرخوانی به گویش مناطق مختلف استان در رثای حضرت سیدالشهدا (ع)، پخش گزارش‌هایی از کربلا توسط گزارشگر اعزامی مرکز و اطلاع از وضع عبور و مرور زائران حسینی در مرزها و جاده‌های کشور پخش خواهد شد.

همچنین سیمای مرکز سمنان در آستانه اربعین با اعزام گروهی در قالب «موکب رسانه‌ای فجر» و استقرار در محل عمود 1120 مسیر راهپیمایی زائران اربعین از 19 مهرماه تا شام اربعین هر روز در بخش‌های بعد از برنامه اذان‌گاهی ظهر به مدت 30 دقیقه و بخش شبانگاهی از ساعت  21 تا 22 به تهیه‌کنندگی عباس بشیری و اجرای حمید قرائیان و گزارش‌هایی از مهران مجیدپناه، عشق و دلدادگی و ارادت زائران حسینی را علاوه بر سیمای مرکز سمنان از طریق شبکه شما و شبکه‌های استانی و سراسری به تصویر می‌کشد.

در روز اربعین هم از ساعت 10 صبح تجمع عظیم  عزاداران حسینی شهر سمنان از مصلای این شهر به مناسبت اربعین حسینی  به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

 برقراری ارتباط زنده با کربلای معلی، ارتباط با پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، خسروی و مهران، پخش 10 قسمت سخنرانی استاد حسین انصاریان با عنوان «جاماندگان اربعین»، ارائه اطلاعاتی از موکب‌های استان در کربلا با حضور دبیر ستاد اربعین استان در برنامه «پرسمان هفته»، پخش مستندهایی از اعزام کاروان‌های زائران حضرت اباعبدالله (ع)، پخش سخنرانی‌های مذهبی و زیرنویس هم از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز سمنان به مناسبت اربعین حسینی خواهد بود.

برقراری ارتباط زنده با پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه، برقراری ارتباط زنده با کربلای معلی، پوشش خبری اعزام کاروانیان و زائران اربعین از سراسر استان، پوشش خبری جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زائران اربعین و دعوت از مسؤولان در خبر ساعت 20 به‌منظور اطلاع‌رسانی و چگونگی اعزام زائران هم‌استانی و وضع موکب‌های استان در راهپیمایی اربعین از برنامه‌های معاونت خبر مرکز سمنان در این ایام است.

همچنین معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروهی به موکب رسانه‌ای فجر مستقر در عمود 1120 مسیر نجف- کربلا با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با شبکه تعاملی سپهر معاونت فضای مجازی، تهیه چند مستند، فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ تصویری یک دقیقه‌ای اینستاگرامی، پادکست، پوستر، عکس‌نوشت و پخش زنده در شبکه مجازی (اینستاگرام) راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش خواهد داد.

خدمات‌رسانی به زائران در موکب آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان

مسؤول موکب آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان در کربلای معلی گفت: خدمات‌رسانی به زائران در موکب حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان در کربلا تا 28 مهرماه ادامه دارد.

خداداد کاشفی اظهار کرد: ارائه خدمات در موکب حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان در شهر کربلا از 18 مهرماه آغاز شده است و تا 28 مهرماه و یک روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این موکب با مشارکت و پشتیبانی هیأت عاشقان ثارالله در یک ساختمان 10 طبقه واقع در خیابان حر- میدان الزهرا (س)- خیابان محمدامین برپا شده است و در این ساختمان علاوه بر موکب مشترک آستان امامزاده یحیی (ع) و هیأت عاشقان ثارالله (ع) چند موکب دیگر نیز به ارائه خدمات می‌پردازند.

مسؤول موکب آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان در کربلای معلی تصریح کرد: این موکب یک موکب مشارکتی است که در آن هم خدمات اسکان ارائه می‌شود و هم نسبت به اطعام در سه وعده و پذیرایی میان وعده از زائران اقدام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر خدماتی که در این موکب ارائه می‌شود، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه خدمات پزشکی و اجرای برنامه‌های معرفتی برای کودکان از دیگر خدماتی است که در این موکب مشترک ارائه می‌شود.

کاشفی از پیش‌بینی اسکان روزانه حدود پنج هزار نفر در این موکب خبر داد و افزود: پیش‌بینی اطعام برای پنج هزار نفر در هر وعده صبحانه و ناهار و شام از دیگر اقداماتی است که در موکب مشترک امامزاده یحیی (ع) و هیئت عاشقان ثارالله (ع) سمنان انجام می‌شود.

وی گفت: چای‌خانه و ایستگاه صلواتی در ورودی ساختمان در طول شبانه‌روز به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

مسؤول موکب آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان در کربلای معلی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این ایام، برگزاری مراسم عزاداری با دعوت از سخنوران و مداحان مطرح کشوری است و با توجه جایگاه هیئت رزمندگان استان سمنان در کشور، این برنامه‌ها یکی از مراسم محوری هیأت رزمندگان در کربلای معلی است.

وی خاطرنشان کرد: موکب عاشقان ثارالله (ع) درجزین، موکب محبان‌الحسین (ع) شهمیرزاد، موکب لبیک یا زینب (س) ویژه بانوان و موکب لبیک یا رقیه ویژه کودکان دیگر موکب‌هایی هستند که در این ساختمان 10 طبقه و در اجرای برنامه‌ها با موکب مشترک حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان و هیئت عاشقان ثارالله (ع) سمنان مشارکت دارند.

انتهای پیام/2568/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول