اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان پایانه اتوبوسرانی ۶ استان کشور در ایام اربعین

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: همدان پایانه اتوبوسرانی ۶ استان کشور در ایام اربعین حسینی است.

همدان پایانه اتوبوسرانی ۶ استان کشور در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهرداد نادری‌فر پیش از ظهر امروز در ستاد اربعین استان با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در پذیرایی از زوار اربعین حسینی انجام گرفته است اظهار کرد: نسبت به سال‌های قبل اقدامات بهتری صورت گرفته و شاهد ترافیک روان در جاده‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند گفت: موج رفت زائران به اتمام رسیده و اکنون همدان مهیای موج بازگشت زائران است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در مرز مهران اطلاع‌رسانی شده که زائران ۶ استان از همدان به شهرهای خود بروند گفت: قبلاً همدان پایانه پنج استان انتخاب شده بود که اخیراً استان مرکزی هم اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی، ۱۲۴ هزار نفر از قم، ۱۱۳ هزار نفر از مازندران، ۶۷ هزار و ۴۸۴ هزار نفر از همدان، ۵۸ هزار نفر از مازندران، ۴۰ هزار نفر از گلستان و ۲۱ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند گفت: همدان باید پذیرای مجموع این زائران در استان باشد.

حسین افشاری، فرماندار همدان نیز با بیان اینکه احداث ورودی جدید و آسفالت شهر مریانج انجام شده است اظهار کرد: تمام سرویس‌های بهداشتی‌ سیار در شهر مریانج نصب شده‌اند و محل اقامه نماز، استراحت و اسکان زائران و همچنین محل استقرار نیروهای امدادی، اسکان اتوبوس‌ها و... تعیین شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز با بیان اینکه در مدت پنج روز ۳ میلیون و ۹۹۴ هزار خودرو از همدان به سمت عراق تردد کرده‌اند اظهارکرد: این میزان سال گذشته به ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار خودرو می‌رسید.

رضا عزیزی با بیان اینکه در این ایام ۱۳ هزار و ۱۴۰ دستگاه اتوبوس از محورهای همدان تردد کرده‌اند گفت: سال گذشته دو زائر در جاده‌های استان فوت کرد و چند نفر مجروح شدند اما امسال ۱۴ نفر مجروح شده و یک نفر فوت کرده است.

وی راه‌اندازی سامانه کنترل رانندگان اتوبوس‌ها را مهم دانست و افزود: متاسفانه برخی رانندگان توجه لازم را ندارند به طور مثال راننده اتوبوسی ۱۶ ساعت به صورت یکسره رانندگی کرده بود که این در افزایش تصادفات دخیل است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول