اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تاکنون ورزشکاران المپیکی کرمان حمایت مالی نشدند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تاکنون هیچ حمایت مالی از سوی بنگاه‌های اقتصادی به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نشده و پیگیر این مسئله خواهیم بود.

تاکنون ورزشکاران المپیکی کرمان حمایت مالی نشدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم پاریزی امروز به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی در نشست خبری به میزان فضای ورزشی موجود در استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: فضای ورزشی در استان کرمان به ازای هر نفر 0.45 متر است که در هفته تربیت بدنی قرار است ۲۰ پروژه ورزشی افتتاح شود و ۵۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی موجود در استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: ستاد برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در کرمان بلافاصله بعد از هفته تربیت بدنی تشکیل می‌شود، ورزشکاران المپیکی دغدغه این را دارند و نگران هستند که تاکنون هیچ حمایت مالی از سوی بنگاه‌های اقتصادی به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نشده و پیگیر این مسئله خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ما باید این سوال را مطرح کنیم که آیا ارتباط با سیاسیون منافع ورزش را تامین کرده است اگر اینطور نبوده پس ما بازنده‌ایم  باید اقتدار ورزش را حفظ کنیم من به سوی هیچ فرد سیاسی گرایش ندارم و انتخاب من هم بدون هیچ فشار سیاسی انجام شده است.

پاریزی گفت: باید تمام شاخص‌ها را ارتقا بدهیم و صرفا گزارشات مکتوب راضی کننده نیست کرمان در گروه دوم استان‌های کشور قرار دارد، ۱۱ استان  برتر در گروه اول قرار دارند و ما باید تلاش کنیم از گروه دوم به گروه اول برسیم رتبه هشتم را در یکی از ارزیابی‌ها داشتیم اما مربوط به کل آمار نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در واکنش به اختلاف اداره کل و دانشگاه باهنر بر سر مالکیت دانشکده تربیت بدنی در مجموعه ورزشی امام علی (ع) اظهار کرد: این‌ اختلاف به سال‌های قبل برمی‌گردد اما آنچه  که طبق سند مشخص است، این مجموعه با متراژ ۵۳ هکتار در تملک وزارت ورزش است، دانشگاه باهنر تقاضا دارد دانشکده تربیت بدنی از مجموعه امام علی جدا شود اما اداره کل چنین اختیاری ندارد و باید این موضوع در وزارتخانه مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: آورده ورزشکاران کرمانی از المپیاد استعدادهای برتر در بین تمام استان‌های کشور ۷۶ مدال مختلف و کسب جایگاه ۱۸ کشور بوده که این رتبه و جایگاه برای استان مناسب نبوده و باید تلاش بیشتری انجام داد تا جایگاه بهتری کسب کنیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول