اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال 1398 به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ به ۲۱ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید سال ۹۸، حدود ۳۴۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شده‌اند که تاکنون به ۲۱ واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از این تعداد طرح پرداختی، هفت واحد به ارزش دو هزار و ۱۸ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۴ واحد به ارزش ۴۴ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

اسودی ادامه داد: از زمان ابلاغ تسهیلات رونق تولید سال ۹۸، ۳۴۰ واحد تولیدی صنعتی، صنفی و کشاورزی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، پرونده ۲۰۳ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال توسط کمیته تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان بررسی و پرونده ۱۸۱ واحد نیز جهت عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به ۲۸ واحد تولیدی صنعتی استان سمنان با اشتغال‌زایی حدود ۳۸۴ نفر موافقت شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۹۷۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست، مشکلات بانکی و زیربنایی دو واحد تولیدی زمین پویان فرار آسیا و کیان شکلات کیمیا و همچنین بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی تعدادی واحدهای تولیدی بررسی شد.

اسودی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۷ مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۰ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۶ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و بقیه نیز مربوط به سایر است که ۷۴ درصد این مصوبات اجرایی شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول