اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سود مواد مخدر مثل خودروسازی و بانک‌داری است

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروز سود قاچاق مواد مخدر همچون بانک‌داری و خودروسازی است، گفت: ما وضعیت خوبی در حوزه مواد مخدر نداریم.

سود مواد مخدر مثل خودروسازی و بانک‌داری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر اصلانی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به عقبه تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر زمانی تشکیل شد که دشمنان از جنگ نظامی ناامید شده و به دنبال این بودند که از طریق شیوع مصرف مواد مخدر به کشور ضربه بزنند.

 معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عضویت 14 دستگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در سطح استان‌ها نیز متناظر این ستاد تشکیل شده و استانداران مسؤولیت هدایت و راهبری آن را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته در ستاد، شاهد این هستیم که اقدامات خوبی در حوزه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته است، افزود: باید قدر شرایطی را که داریم بدانیم و این تفکر که برخی درباره آزاد شدن عرضه مواد مخدر دارند، درست نیست.

اصلانی با اشاره به اینکه طبق آمار احصا شده میزان شیوع مواد مخدر از سال ۲۰۰۵ امروز به ۵.۵ رسیده است، گفت: این آمار برای افراد 15 تا 64 ساله صدق می‌کند.

 معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به نرخ شیوع روان‌گردان‌ها و مصرف مواد صنعتی اشاره کرد و افزود: آمارها حاکی از آن است که مصرف مواد مخدر روان‌گردان در جهان 30 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به آمار شیوع شناسی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 10 سال نخست شاهد کاهش مصرف مواد بودیم و آن هم به لحاظ تاثیرات مثبتی بود که دفاع مقدس در کشور داشت، اما از سال 66 به بعد مصرف مواد مخدر در کشور افزایش یافته است.

اصلانی با اشاره به اینکه طبق آمار در حال حاضر 2 میلیون و 802 هزار ایرانی معتاد هستند و به صورت مستمر مواد مخدر مصرف می‌کنند، اضافه کرد: امسال 570 تن کشفیات مواد مخدر در کشور داشتیم و 250 هزار نفر نیز در این حوزه دستگیر شده‌اند در حالی که اگر مبارزه را نداشتیم وضعیت بدتر هم بود.

 معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروز سود قاچاق مواد مخدر همچون بانک‌داری و خودروسازی است، تصریح کرد: ما وضعیت خوبی در حوزه مواد مخدر نداریم و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تلاش دشمن افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان، زنان و ضربه‌پذیری نهاد خانواده و افزایش معتاد برای تجربه انواع مواد مخدر و استفاده غیرپزشکی از داروهای تجویزی است.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه عدم مصرف مواد مخدر و آغاز آن از سنین پایه یعنی آموزش و پرورش گفت: باید طوری فرهنگ‌سازی شود که اگر روزی در کف خیابان مواد مخدر ریخت، کسی به آن توجه نکند و آن را برندارد.

اصلانی با بیان اینکه اعتیاد مرز خاصی ندارد و  همه ممکن است به آن مبتلا شوند، گفت: خوشبختانه زنجان در این حوزه وضعیت خوبی دارد و چون 90 درصد مردم بومی هستند، میزان مصرف مواد پایین هستند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول