اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازسازی و تعمیر 100 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تعمیرات و بازسازی منازل در مناطق زلزله‌زده گفت: تا کنون حدود 100 هزار واحد در کرمانشاه بازسازی و تعمیرات آن انجام شده است، تعدادی در سرپل ذهاب باقی‌مانده که عمدتا مشکلات حقوقی دارند.

بازسازی و تعمیر 100 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا شاملو صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه با سخت‌گیری‌ دستگاه‌های نظارتی عرصه برای مدیران اجرایی تنگ شده است، گفت: علی‌رغم شرایط موجود مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت وظایف خود را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در 3 سال و نیم گذشته با همکاری فرمانداران و دهیاران 11 هزار و 800 کیلومتر آسفالت‌کشی در روستاهای کشور انجام شده است، افزود: کار بسیار گسترده است اما به‌دلیل پراکندگی به چشم نمی‌آید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تعمیرات و بازسازی منازل در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: با وجود موج رسانه‌ای و فشار موجود تا کنون حدود 100 هزار واحد در کرمانشاه بازسازی و تعمیرات آن انجام شده است، تعدادی در سرپل ذهاب باقی‌مانده که عمدتا مشکلات حقوقی دارند.

شاملو ادامه داد: میانگین طبقات در سرپل ذهاب قبل از زلزله 1.2 طبقه و بعد از زلزله به 3.7 طبقه رسیده است.

وی با بیان اینکه در استان‌های سیل‌زده خوزستان و گلستان نیز بحث تعمیرات منازل در حال انجام است، عنوان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری با وجود اینکه ابعاد سیل چندان گسترده نبود توانستیم 26 میلیارد تومان برای مناطق سیل‌زده استان مصوبه بگیریم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار خوبی در گردشگری دارد، گفت: ما این آمادگی را داریم که برای توسعه گردشگری استان را حمایت کنیم که تحقق این امر نیازمند یک کار سه‌جانبه توسط استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شاملو تشریح کرد: باید هدفگذاری کنیم که تا سال 1400 در روستاهایی که دارای بافت باارزش تاریخی و گردشگری هستند در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه عملیات توسعه اجرایی شود، با توجه به اینکه بحث اشتغال‌زایی در روستاها مطرح است برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی هدفمند عمل کنیم به عنوان نمونه بدانیم وام برای چه روستایی، در چه مقیاسی و با چه نوع فعالیتی تعلق گرفته است و روی زنجیره تولیدی که قرار است ایجاد شود مطالعه صورت بگیرد.

انتهای پیام/68023/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول