اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اغلب معتادان زنجانی تریاکی هستند

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بررسی وضعیت زنجان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و شیوه‌های مقابله برگزار و در پایان فاطمه رضایی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

اغلب معتادان زنجانی تریاکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با حضور معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل دفتر بازرسی و هماهنگی امور شهرستان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر با معرفی دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در این جلسه از تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان خبر داد و اظهار کرد: این سند با رویکرد جامع در کادر نظام برنامه‌ریزی ملی تدوین شده است.

فاطمه رضایی با اشاره به اینکه اولویت‌دارترین اقدام در حوزه صیانت از خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موضوع پیشگیری است، تصریح کرد: مقابله و درمان در رده‌های بعدی قرار داشته و پیشگیری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان در زمینه پیشگیری از مواد مخدر انجام شده است، گفت: در همین راستا کمیته‌های مختلفی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.

*دستگیری یک هزار و 975 نفر در حوزه مواد مخدر 

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان‌های پاک در حوزه مواد مخدر محسوب می‌شود، اظهار کرد: اما دیدگاه حاکم در استان طوری است که گاها برخی از اطلاع‌رسانی‌ها در زمینه کشفیات زمینه ناامنی روانی را ایجاد می‌کند.

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مهم شهروندان زنجانی برخورد با سوداگران در حوزه توزیع مواد مخدر است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال راهبردهای منطقه‌ای متمرکز در حوزه پاکسازی مناطق آلوده مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تاکنون یک هزار و 975 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده است، تصریح کرد: از این تعداد 648 نفر در حوزه تریاک، 567 نفر در حوزه شیشه، 571 نفر در حوزه هروئین، 122 نفر گراس و گل و 67 نفر در حوزه حشیش دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امسال 289 دستگاه خودرو و موتور سیکلت نیز در زنجان توقیف شده است، تصریح کرد: تعداد طرح‌های سه گانه در استان یک هزار و 380 عدد و باندهای متلاشی شده نیز 15 مورد بوده است.

وی همچنین به میزان کشفیات مواد مخدر در استان نیز اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن مواد مخدر در استان زنجان کشف و ضبط شده که 40 درصد از این آمار مربوط به تریاک است.

جهانبخش همچنین در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره اینکه استان زنجان پنجمین رتبه را در بحث اعتیاد زنان دارد, گفت: این موضوع درست نیست و نباید در این بخش خودزنی کنیم و سیاه‌نمایی شود، در حالی که از یک هزار و ۹۷۵ نفر دستگیر شده ۴۳ زن و یک هزار و ۹۳۲ نفر مرد هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با تجربیاتی که دارم زنجان جزو پاک‌ترین استان‌ها در حوزه مواد مخدر است، چون فقط چهار زن معتاد متجاهر طی سال‌جاری دستگیر شده است.

*فعالیت 177 مرکز اقامتی در زنجان

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز با تقدیر از تلاش‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: هر روز به فضل خدا شاهد وقوع حوادث خوب و امید آفرین در استان هستیم.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه فعالیت و همکاری اعضای شورای تامین در استان مثال زدنی است، اضافه کرد: در حوزه مقابله فرمانده عالم و عزیزان سپاهی فعالیت خوبی دارند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بیان کرد: در استان 177 مرکز اقامتی و درمانی داریم و ۴۶ سازمان مردم نهاد در این حوزه فعالیت دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلات استان این است که مرکز ماده 16 در استان نداریم، افزود: در صورتی که این اتفاق بیافتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، جامعه خواهان برخورد با موضوع اعتیاد است، اضافه کرد: اگر جامعه پذیرفته که اعتیاد مسئله اول است باید با آن برخورد کنیم.

مرادی نافچی همچنین از تدوین و رونمایی از سند جامع پیشگیری اعتیاد و طلاق خبر داد و افزود: تحقق و عملیاتی کردن این سند بدون حمایت ستاد محقق نخواهد شد.

در پایان این جلسه فاطمه رضایی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان معرفی شد.
در حکم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خطاب به فاطمه رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ زنجان آمده است: به استناد بند 5 مصوبات نود و یکمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر و نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده‌ جنابعالی، به موجب این حکم برای مدت سه ‌سال به سمت دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان منصوب می‌شوید.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول