اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اختصاص 33 هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق در سال 99

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه ستاد بودجه کشور که دیروز تشکیل شد، برای سال آینده حداقل ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از سال جاری افزایش حقوق بین همکاران شاغل و بازنشسته توزیع خواهیم کرد.

اختصاص 33 هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،محمد باقر نوبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با گذشت ۶ ماه از رخداد سیل امسال، ارزیابی میزان جبران خسارت باید صورت می‌گرفت گفت: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه تا کنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از طریق اعتبارات برای جبران خسارات تخصیص داد و ۸ هزار میلیارد تومان نظام بانکی به صورت تسهیلات پرداخت کرده است لازم بود بازدید میدانی از استان‌های درگیر سیل انجام شود.

وی افزود: در لرستان حدود هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ودو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان به کسر هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان به صورت اعتبارات و کمک بلاعوض پرداخت شد.

نوبخت با بیان اینکه در حاشیه سفربه لرستان تکمیل ۲ هزار واحد مسکونی از سوی دولت در خصوص افراد کم درآمد استان آغاز می‌شود، بیان کرد: بنا شد که کمتر از یک سال به صورت ۱۱ ماهه این واحدهای مسکونی تکمیل شوند.

وی در رابطه با وضعیت زیرساخت مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند ساخت بالغ بر هزار میلیارد تومان فقط برای زیرساخت‌های این استان پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با بانک‌ها هماهنگ شده و از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ نیز استفاده می‌شود تا بانک‌ها بتوانند در رابطه با تسهیلات با ما مشارکت کنند تا بتوانیم هرچه سریعتر زیرساخت‌ها را کامل کنیم.

نوبخت عنوان کرد: از لحاظ اعتبارات دولتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی دریافت کردیم که در شش ماه بالغ بر ۶۷ درصد است، یعنی ۱۷ درصد طرح‌های عمرانی پرداخت بیشتر داریم.

وی عنوان کرد: برای طرح‌های زیربنایی استان‌های سیل‌زده، اولویت ویژه‌ای داریم که اعتبارات با توجه به پیشرفت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در ارتباط با راه‌آهن مجوز مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه به استان لرستان داده شد و برای قلعه فلک الافلاک نیز به تعهدات خود عمل کردیم.

وی با بیان اینکه بخشی از پرداخت‌ها به صورت اوراق مالی انجام می‌شود، گفت: در سال بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد تومان از ۳۸۶ هزار میلیاردتومان طریق اوراق مالی انجام می‌شود؛ برای پرداخت‌های حقوق و دستمزد قطعی به صورت نقدی باید انجام شود اما برای طرح‌های عمرانی از اوراق استفاده می‌کنیم که تا کنون نیز استفاده شده است.

نوبخت گفت:در زمینه تخصیص آب ماموریت به معاونت امور زیربنایی سازمان برنامه ریزی و بودجه داده شد که با همت مسؤولین استان و مسؤولین وزارت نیرو این مشکل حل می‌شود.

وی در رابطه با افزایش حقوق سال آینده بیان کرد: در جلسه ستاد بودجه کشور که دیروز تشکیل شد، برای سال آینده حداقل ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از سال جاری افزایش حقوق بین همکاران شاغل و بازنشسته توزیع خواهیم کرد و حداقل ۱۳ هزار میلیارد تومان به عنوان پاداش بازنشستگی برای سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته‌ایم که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عملی می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع وجود دارد ،سال آینده نیز مانند سال جاری در رابطه با پرداخت بدهی کوتاهی نکنیم؛ در حالی که شش ماه از سال گذشته بخش بزرگی از پاداش بازنشستگی فرهنگیان، دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی را پرداخت کرده‌ایم و آنچه که باقی مانده را طبق برنامه‌ریزی پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: پول خرید تضمینی گندم را که بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از گندم‌کاران گندم خریداری شده در شش ماهه اول ۱۰۰ درصد پرداخت کردیم این در شرایطی است که ما در وضعیت تحریم قرار داریم و دشمن خیال می‌‌کند با تحریم کردن نفت و کم‌کردن منابع می‌تواند ملت را به زانو در بیاورد اما با مدیریت خود تلاش می‌کنیم که از این موضوع به خوبی گذر کنیم.

وی در رابطه با حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد گفت: تبصره ۱۴ قانون بودجه دولت را موظف کرده است، یارانه سه دهک از جامعه را که حدود ۲۴ میلیون نفر است را قطع کند و در این راستا ملاک‌هایی برای قطع یارانه‌ها در نظر گرفته شد و وزارت رفاه مسؤولیت شناسایی و حذف یارانه خانواده‌های غیر نیازمند را به عهده گرفته و این فرصت به افرادی که یارانه‌شان قطع خواهد شد داده می‌شود تا اعتراض کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول