اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تولید و صادرات خرمای ارگانیک یکی از توانمندی‌های استان بوشهر است

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تولید و صادرات خرمای ارگانیک یکی از توانمندی‌های استان بوشهر است که باید صادرات این محصول توسعه یابد.

تولید و صادرات خرمای ارگانیک یکی از توانمندی‌های استان بوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قاسم قائدی بعد از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره ملی خرما در بوشهر، اظهار داشت: تولید سالانه افزون بر 150 هزار تن خرما در استان بوشهر نشان از ظرفیت بالای تولید این محصول در استان است که در همین راستا جشنواره و نمایشگاه ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: توسعه صادرات محصول خرما یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است که تولید محصول ارگانیک در این حوزه نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت دارد و بافرهنگ مردم بومی استان عجین است و رونق کسب‌وکارهای مربوط به خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان دارد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر بابیان اینکه امسال دومین جشنواره و نمایشگاه ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود که می‌تواند در رونق تولید و اقتصادی این محصول مؤثر باشد، گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در سال گذشته آثار و برکاتی به همراه داشت.

وی بیان کرد: دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر، انجمن ملی خرما و با حضور مسؤولان ملی و استان‌های خرماخیز، نمایندگانی از مدیران استان‌های جنوبی از 21 تا 24 آبان در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر از لزوم تعاملات بین‌بخشی برای برگزاری این نمایشگاه سخن گفت و تأکید کرد: با همکاری، همراهی و همگانی باید تلاش‌ها برای برگزاری کم‌نقص این نمایشگاه با جدیت ادامه یابد که در این راستا آسیب‌شناسی جشنواره نخست می‌تواند راهگشا باشد.

قائدی بابیان اینکه این رویداد نقش مهمی در معرفی استان دارد و در این راستا توانمندی تولیدی و صادراتی خرمای استان بوشهر در نمایشگاه تخصصی راه‌اندازی می‌شود، گفت: این جشنواره از بخش‌های مختلفی ازجمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تورهای گردشگری تشکیل‌شده و می‌تواند برای فعالان حوزه نخل و خرما و علاقه‌مندان مفید باشد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر افزود: دستگاه‌های ذیربط موظفند به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره خرما تعامل، همراهی و همکاری لازم با دبیرخانه اجرایی برگزاری جشنواره داشته باشند.

قائدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه یادشده برای معرفی خرما و محصولات جانبی آن به عنوان یکی از توانمندی‌های تولیدی صادراتی استان به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه‌ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره، کمیته‌های چهارگانه علمی، اجرایی پشتیبانی، بازاریابی سرمایه‌گذاری و تبلیغاتی نمایشگاهی تدوین و ابلاغ‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول