اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معلولان را نباید خانه نشین کرد/ مناسب سازی معابر و ادارات تکلیف قانونی است

استاندار تهران گفت: معلولان باید در مراکز تفریحی و اداری حضور داشته باشند و نباید با عدم مناسب سازی معابر آن ها را خانه نشین کنیم.

معلولان را نباید خانه نشین کرد/ مناسب سازی معابر و ادارات تکلیف قانونی است

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ درباره اقدامات صورت گرفته برای مناسب‌سازی معابر استان برای افراد کم‌توان و معلول، اظهار داشت: ستاد مناسب‌سازی معابر برای معلولین به صورت مرتب برگزار می‌شود و جلسه آینده آن نیز در 2 آبان‌ماه تشکیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: در جلسات اخیر، شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌ها گزارشی درباره آخرین اقدامات در حوزه مناسب‌سازی معابر ارائه دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقلیت بزرگی که معلولان در کشور دارند، بنابراین باید به این اقلیت نیازمند توجه جدی شود و با توجه به شرایط جسمی که آنها دارند، نباید شرایط اجتماع‌پذیر بودن را نیز از آنها بگیریم و باید اقداماتی صورت بگیرد تا این افراد نیز در محیط‌های تفریحی، کاری و اجتماعی حضور پیدا کنند و خانه‌نشین نشوند و حداقل‌های شرایط رفت و آمد برای معلولان مهیا شود. 

استاندار تهران بیان داشت: براساس قوانین و کنوانسیون رعایت حقوق معلولان، سهولت تردد و تحرک‌پذیری به عنوان یک اصل برای معلولان مطرح می‌شود و مابقی موارد امتیازات دیگری است که باید برای آنها درنظر گرفته شود. 

محسنی بندپی یادآور شد: در جشنواره شهید رجایی نیز دستگاه‌هایی که در حوزه معلولین و رفت و آمد آنها اقداماتی را انجام داده بودند، شناسایی کرده‌ایم و برای آن دستگاه‌ها یک امتیاز محسوب شد. 

وی گفت: در راستای مناسب‌سازی معابر برای معلولان، اقدامات اولیه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم شرایط اولیه‌ای که کنوانسیون و قانون برای ما مشخص کرده را مهیا کنیم. 

استاندار تهران یادآور شد: به تمامی دستگاه‌های دولتی تکلیف کرده‌ایم که مناسب‌سازی محیط اداری را به عنوان یک اصل مدنظر قرار بدهند و معلولان می‌توانند در سامانه معبر، گزارش عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی را که در این خصوص اقدامی را انجام نداده‌اند ثبت کنند و ما برخوردهای لازم را با آن دستگاه خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول