اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ادامه راه انقلاب مانند گذشته در پرتو نور امام حسین (ع) است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همان‌طور که 40 سال اول انقلاب در پرتو نور انقلاب امام حسین(ع) بوده ادامه راه هم در همین پرتو خواهد بود و این راه ادامه‌دادنی است و به مقصد می‌رسد.

ادامه راه انقلاب مانند گذشته در پرتو نور امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علمیرادی امشب در آیین گرامیداشت واقعه آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان اظهار داشت: انقلاب در کرمان صحنه‌های باشکوهی داشته است که از برجسته‌ترین آنها واقعه 24 مهر 57 است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به‌منظور بزرگداشت مجاهدت‌های مردم کرمان و قدردانی از علمای مبارز و روحانیت دینی و زنده نگهداشتن مکتب شهدا به‌خصوص دو شهید والا مقام شهید محمد باقدرت جوپاری و شهید یزدانشناس، این مجلس برگزار شده است.

علیمرادی با اشاره به جهانی شدن حرکت امام حسین(ع) و عالم گیر شدن انقلاب آن حضرت عنوان کرد: نیمه دوم قرن اخیر جهان شاهد این حقیقت است که نور اسلام و قرآن کریم با خورشید عالم‌تاب حسین‌بن علی (ع) عالم‌تاب است این حقیقتی شایسته و سزاوار است و همه ما در راستای این حقیقت حرکت کنیم.

وی بیان داشت: یکی از جلوه‌های این حرکت اربعین امام حسین (ع) است که طی سال‌های اخیر به یک واقعه جهانی تبدیل شده است و اربعین یک فراخوان جهانی برای حق‌طلبان عالم است.

علیمرادی تصریح کرد: لازمه شیعه این است که تشرف پیدا کند به اربعین و زیارت امام حسین(ع) اما امروز محدود به شیعیان نیست حتی محدود به مسلمانان هم نیست همه اهل ادیان و همه حق طلبان عالم خود را در پرتو نور الهی امام حسین (ع) می‌بینند و در جاذبه وجود آن حضرت قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در قرن اخیر نور پاک انقلاب آن حضرت عالم‌تاب شده و همه حق‌طلبان در شعاع محبت حسین‌بن علی (ع) دور هم جمع می‌شوند و نقطه تجمع همه حق‌طلبان کربلای معلی در اربعین است.

وی اظهار کرد: در جریان انقلاب آنچه که در این استان رخ داد به‌خصوص در 24 مهر 57 این خود پرتویی از نور انقلاب امام خمینی(ره) و انقلاب امام پرتوی از انقلاب امام حسین (ع) بوده است.

علیمرادی تصریح کرد: یکی از افتخارات استان کرمان این است که به‌موقع پرتو انقلاب را دریافت کردند و آماده فداکاری در راه انقلاب شدند و جان مال خود را فدای انقلاب کردند مردمی که در این روز در مسجد بودند اطمینان داشتند که این روز روز خطر است و عمال رژیم دست از سر مردم بر نمی‌دارند.

وی گفت: احتمال این بود که رژیم مانند میدان ژاله تهران دیوانه‌وار به مردم حمله کند با این حال مردم انقلابی با هدایت عالمان انقلابی و دینی آمدند و پیام امام را لبیک گفتند و در مراسم چهلم شهدای تهران حاضر شدند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری درباره خصوصیت 24 مهر و متمایز بودنش از سایر اتفاقات گفت: خصوصیت این روز این بود که مردم فهیم کرمان به موقع اقدام کردند و خطر را پذیرفتند، مصداق همان جمله امام حسین (ع) است که موقع حرکت از مکه به کوفه فرمودند، «هر کس که حاضر است که خون و قلبش را فقط برای ما بذل کندبا ما همراه شود» این مردم با این طرز فکر آمدند و آن صحنه عظیم رخ داد و نتیجه این حرکت این شد که پیکر لرزان رژیم پهلوی به سمت نابودی سرعتش بیشتر شود و این حرکت مردم کرمان مورد تایید امام امت قرار گرفت و پیامی هم صادر کردند.

علیمرادی افزود: همان‌طور که 40 سال اول انقلاب در پرتو نور انقلاب امام حسین(ع) بوده ادامه راه هم در همین پرتو خواهد بود و این راه ادامه‌دادنی است و به مقصد می‌رسد.

وی گفت: رهبری به‌طور خاص در بیانیه گام دوم اهداف تبیین و تشریح کرده‌اند که همان اهداف امام حسین(ع) است، امام بزرگوار و رهبری اهداف آن حضرت را دنبال می‌کنند و آنها از ما می‌خواهند در پرتو نور حسین بن علی (ع) حرکت کنیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول