اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 630 هزار نخ سیگار قاچاق در خدابنده

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف 630 هزار نخ سیگار قاچاق در خدابنده طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این محموله از یک دستگاه خودروی نیسان کشف شد که در واقع بزرگترین محموله سیگار در سال جاری است.

کشف 630 هزار نخ سیگار قاچاق در خدابنده

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال 2 هزار و 860 پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان واصل شده است که در بخش‌های مختلف قاچاق و تخلفات صنفی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از افزایش 14 درصدی پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: میزان جریمه وصولی  از محل این پرونده‌ها نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه از کشف سیگار قاچاق در زنجان به ارزش 800 میلیون ریال خبر داد و گفت: هفته گذشته محموله سیگار قاچاق از 2 دستگاه اتوبوس مسافربر در عوارضی زنجان- قزوین کشف و ضبط شد، که این محموله‌ها شامل 250 هزار نخ سیگار قاچاق بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: : پس از سیر مراحل قانونی، عاملین قاچاق علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به میزان 800 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که با پیگیری شعبه ، جریمه نقدی وصول و پرونده‌ها مختومه شد.

وی در ادامه از کشف 630 هزار نخ سیگار قاچاق در خدابنده طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این محموله از یک دستگاه خودروی نیسان کشف شد که در واقع بزرگترین محموله سیگار در سال جاری است.

ممیزی ارزش ریالی محموله کشف شده را 2 میلیارد و 210 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در قالب این پرونده یک متهم به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه امسال 45 پرونده سیگار قاچاق در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است، گفت: از نظر فراوانی پرونده‌های سیگار در صدر جدول قاچاق قرار دارد.

وی به دیگر پرونده‌های رسیده به تعزیرات حکومتی نیز اشاره کرد و افزود: محموله‌های البسه قاچاق، سوخت قاچاق، لوازم خانگی، خشکبار نیز از دیگر پرونده‌هایی است که در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

ممیزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با کالای قاچاق و نقش منفی آن در اقتصاد کشور، پرونده‌های مربوط در این زمینه در اسرع وقت در تعزیرات رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول