اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بودجه قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان برای انتخابات پارلمانی آینده

در قرقیزستان و تاجیکستان در سال 2020 میلادی و ازبکستان در سال 2019 میلادی انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

بودجه قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان برای انتخابات پارلمانی آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در قرقیزستان و  تاجیکستان در سال 2020 و ازبکستان در سال 2019 میلادی انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

بنابر گزارش وزارت دارایی قرقیزستان برای برگزاری انتخابات پارلمانی سال آینده در این کشور یک میلیارد و 214 میلیون صوم معادل بیش از 17 میلیون دلار پیش بینی شده است.

برای تعمیر جزئی و خرید تجهیزات جدید بیومتریک با در نظر گرفتن دستمزد اپراتورهای جذب شده برای کار با تجهیزات و انتقال آنها به حوزه‌های انتخاباتی محلی و منطقه‌ای 197.9 میلیون صوم تخصیص داده شده است.

برای برگزاری انتخابات نمایندگان پارلمانی در 57 حوزه انتخاباتی منطقه‌ای و 2400 حوزه انتخاباتی محلی 560.4 میلیون صوم هزینه می‌شود.

برای برگزاری انتخابات در 32 مجلس محلی در 20 حوزه انتخاباتی منطقه‌ای و 215 حوزه انتخاباتی محلی در ماه‌های مارس تا می سال 2020 میلادی 60.5 میلیون صوم پیش بینی شده است.

برای انتخاب نمایندگان در 386 مجلس محلی در 47 حوزه انتخاباتی منطقه‌ای و 1785 حوزه انتخاباتی محلی در ماه دسامبر سال 2020 میلادی 386.1 میلیون صوم هزینه می‌شود.

هزینه‌های مربوط به اجرای برنامه اقدامات استراتژی بهبود قانونگذاری انتخابات و سایر قوانین تصویب شده برای پیاده سازی این استراتژی 9.4 میلیون صوم برآورد شده است.

در ازبکستان برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و همچنین مجالس منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری قرار است 30.5 میلیارد صوم معادل حدود 25 میلیون دلار هزینه شود.

10 میلیون دلار از این مبلغ برای آماده سازی و برگزاری انتخابات نمایندگان به مجلس قانونگذاری، 4.7 میلیون دلار برای برگزاری انتخابات شوراهای منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری، 4.9 میلیون دلار برای برگزاری برنامه‌های تبلیغاتی احزاب و نمایندگان آنها و 4.3 میلیون دلار دیگر برای خرید تجهیزات فنی، محصولات و خدمات لازم برای کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور پیش بینی شده است.

در این کشور برای هر کاندیدای مجلس قانونگذاری 1100 دلار، کاندیدای شورای منطقه‌ای و شهر «تاشکند» بیش از 200 دلار، کاندیدای شوراهای ناحیه‌ای و شهری 100 دلار از بودجه دولتی تخصیص می‌شود.

در سال جاری میلادی نامزدان مجالس محلی با هدف گسترش حضور آنان در مناظرات سیاسی و تقویت رقابت از بودجه دولتی تامین مالی می‌شوند.

این در حالی است که در بودجه انتخابات سال‌های گذشته برای تامین مالی نامزدان مجالس محلی هزینه‌ای پیش بینی نمی‌شود.

انتخابات مجلس نمایندگان تاجیکستان در ماه مارس سال آینده برگزار می‌شود و بنابر گزارش رسانه‌ها بودجه پیشنهاد شده دولت تاجیکستان برای سازماندهی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور 80 میلیون سامانی حدود 8 میلیون دلار را تشکیل می‌دهد.

مجلس نمایندگان تاجیکستان شامل 63 نماینده است.

مجلس عالی این کشور از 33 نماینده عبارت بوده که 25 نفر از آنان با رای‌گیری در جلسات مشترک نمایندگان استان «بدخشان» و نواحی آن و شهر «دوشنبه» و نواحی آن انتخاب و 8 نفر بقیه از سوی رئیس جمهور تعیین می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول